Nova Micra predstavlja četvrtu generaciju automobila koji nosi to ime i potpuno je novo poglavlje u povijesti Nissanova kompaktnog gradskog automobila, osvajača mnogobrojnih nagrada.
To je prvi Nissanov model koji koristi novu V-platformu, ujedno i prvi automobil koji koristi paletu naprednih trocilindarskih motora s niskom emisijom.
Također je i prvi automobil koji se ne proizvodi ni u Japanu niti u Europi, nego u četiri tvornice u Kini, Tajlandu, Indiji i Meksiku. Automobili namijenjeni Europi doći će iz Nissanove nove tvornice Chennai u Indiji.
Micra je pravi svjetski automobil. Prodavat će se u čak 160 zemalja svijeta, od kojih su mnoga tržišta u usponu, područja koja su Nissanu nova ili u kojima je Nissan malo zastupljen.
Razvijena je u Japanu u Nissanovom globalnom centru za proizvodnju i konstrukciju (GPEC) te će zamijeniti Micru K12 koja se pojavila 2002. i koja je bila konstruirana u Japanu i u Europi.
Nastojeći zadržati isti 'buhtlasti' vanjski stil u unutrašnjosti, dizajneri su uporabili pristup ''povezane čahure''. Jedan od primjera je dizajn instrumentne ploče u stilu ''dvostrukog mjehura' koji je u skladu s okruglim instrumentima i s pretincom za rukavice sličnog oblika. Dvoslojni pretinac za rukavice nadopunjuje veliki gornji prostor za odlaganje dok se po cijelom automobilu, uključujući središnju konzolu i vrata, nalaze manji pretinci za odlaganje.
Čitljivi instrumenti smješteni su u tri okrugla kućišta, a komande grijanja, ventilacije, audiosustava te ostale komande logično su razmještene za lako korištenje.
Nova platforma – u kojoj V znači svestranost (versatile) – jedan je od ključnih elemenata izrade nove Micre. Konstruirana da bude kruta, a istodobno što lakša, V-platforma pridonosi okretnom upravljanju, velikoj iskoristivosti goriva i maloj razini emisija. Razine opreme slijede uobičajenu Nissanovu ponudu: Visia, Accenta te zatim Tekna. Svi modeli standardno su opremljeni servoupravljačem, klima-uređajem, radiom s CD-om, električnim prozorima sprijeda, 6 zračnih jastuka i elektroničkim programom stabilnosti (ESP) – što je neuobičajeno u segmentu gradskih automobila.
Accenta je među ostalim, obogaćena automatskim klima-uređajem tempomatom i limitatorom brzine, dok najviša razina opreme Tekna uvodi tehnologiju koja se rijetko viđa na većim automobilima, a kamoli na kompaktnom gradskom automobilu.
Inačice s Teknom u standardnoj opremi nude sustav mjerenja slobodnog parkirnog mjesta (Parking Slot Measurement, PSM) zajedno sa sustavom Nissan Connect, koji objedinjuje satelitsku navigaciju i sustav za zabavu.
Sustav PSM automatski mjeri dužinu slobodnog parkirnog mjesta i vozača obavještava može li tu parkirati. Savršeno za gradski automobil. Paleta modela je jednostavna: samo jedan karoserijski model s pet vrata, dvije inačice motora i dva prijenosa – peterostupanjski ručni mjenjač ili vrlo napredan i kompaktan mjenjač sa stalno promjenjivim prijenosom (CVT).
Par posve novih trocilindarskih benzinskih motora obujma 1,2 l pokreću novu Micru. Inačica s početka ponude atmosferski je motor snage 59 kW (80 KS) koji ispušta samo 115 g/km CO2. Ali čak je i on u sjeni druge inačice.
Radi se o benzinskom motoru s izravnim ubrizgavanjem s mehaničkim kompresorom koji povećava snagu na 72 kW (98 KS). Emisija CO2 iznosi samo 95 g/km. Novi su benzinski motori tako učinkoviti da nova Micra neće imati dizelsku inačicu. Model s kompresorom bit će predstavljen u Europi u proljeće 2011.
Tako nisku emisiju CO2 dosad su postizali samo automobili s dizelskim motorima što je značilo i višu cijenu, međutim, nova Micra ima nisku emisiju ali bez većih financijskih izdataka.
Cijene su prema našem sudu odlično posložene i kreću se od 76,950 kuna za model s opremom Visia pa do 98.900 za Teknu. Doplata za CVT automatik je 10.000 kuna.
S više od 5,65 milijuna prodanih vozila u skoro 30 godina, Micra je očito favorit među kupcima, a s novim modelom u Nissanu računaju privući još širi spektar potencijalnih novih vozača ove kotrljajuće legende.