FOTO: / Prvi Nissanov model na novoj V-platformi

Nova Micra izrađena je na Nissanovoj novoj globalnoj V-platformi, ali je osmišljena za vožnju u vozački najzahtjevnijoj okolini - europskim gradovima.

22.4.2011.
18:23
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Nova Micra predstavlja četvrtu generaciju automobila koji nosi to ime i potpuno je novo poglavlje u povijesti Nissanova kompaktnog gradskog automobila, osvajača mnogobrojnih nagrada.

To je prvi Nissanov model koji koristi novu V-platformu, ujedno i prvi automobil koji koristi paletu naprednih trocilindarskih motora s niskom emisijom.

Također je i prvi automobil koji se ne proizvodi ni u Japanu niti u Europi, nego u četiri tvornice u Kini, Tajlandu, Indiji i Meksiku. Automobili namijenjeni Europi doći će iz Nissanove nove tvornice Chennai u Indiji.

Micra je pravi svjetski automobil. Prodavat će se u čak 160 zemalja svijeta, od kojih su mnoga tržišta u usponu, područja koja su Nissanu nova ili u kojima je Nissan malo zastupljen.

Razvijena je u Japanu u Nissanovom globalnom centru za proizvodnju i konstrukciju (GPEC) te će zamijeniti Micru K12 koja se pojavila 2002. i koja je bila konstruirana u Japanu i u Europi.

Nastojeći zadržati isti 'buhtlasti' vanjski stil u unutrašnjosti, dizajneri su uporabili pristup ''povezane čahure''. Jedan od primjera je dizajn instrumentne ploče u stilu ''dvostrukog mjehura' koji je u skladu s okruglim instrumentima i s pretincom za rukavice sličnog oblika. Dvoslojni pretinac za rukavice nadopunjuje veliki gornji prostor za odlaganje dok se po cijelom automobilu, uključujući središnju konzolu i vrata, nalaze manji pretinci za odlaganje.

Čitljivi instrumenti smješteni su u tri okrugla kućišta, a komande grijanja, ventilacije, audiosustava te ostale komande logično su razmještene za lako korištenje.

Nova platforma – u kojoj V znači svestranost (versatile) – jedan je od ključnih elemenata izrade nove Micre. Konstruirana da bude kruta, a istodobno što lakša, V-platforma pridonosi okretnom upravljanju, velikoj iskoristivosti goriva i maloj razini emisija. Razine opreme slijede uobičajenu Nissanovu ponudu: Visia, Accenta te zatim Tekna. Svi modeli standardno su opremljeni servoupravljačem, klima-uređajem, radiom s CD-om, električnim prozorima sprijeda, 6 zračnih jastuka i elektroničkim programom stabilnosti (ESP) – što je neuobičajeno u segmentu gradskih automobila.

Accenta je među ostalim, obogaćena automatskim klima-uređajem tempomatom i limitatorom brzine, dok najviša razina opreme Tekna uvodi tehnologiju koja se rijetko viđa na većim automobilima, a kamoli na kompaktnom gradskom automobilu.

Inačice s Teknom u standardnoj opremi nude sustav mjerenja slobodnog parkirnog mjesta (Parking Slot Measurement, PSM) zajedno sa sustavom Nissan Connect, koji objedinjuje satelitsku navigaciju i sustav za zabavu.

Sustav PSM automatski mjeri dužinu slobodnog parkirnog mjesta i vozača obavještava može li tu parkirati. Savršeno za gradski automobil. Paleta modela je jednostavna: samo jedan karoserijski model s pet vrata, dvije inačice motora i dva prijenosa – peterostupanjski ručni mjenjač ili vrlo napredan i kompaktan mjenjač sa stalno promjenjivim prijenosom (CVT).

Par posve novih trocilindarskih benzinskih motora obujma 1,2 l pokreću novu Micru. Inačica s početka ponude atmosferski je motor snage 59 kW (80 KS) koji ispušta samo 115 g/km CO2. Ali čak je i on u sjeni druge inačice.

Radi se o benzinskom motoru s izravnim ubrizgavanjem s mehaničkim kompresorom koji povećava snagu na 72 kW (98 KS). Emisija CO2 iznosi samo 95 g/km. Novi su benzinski motori tako učinkoviti da nova Micra neće imati dizelsku inačicu. Model s kompresorom bit će predstavljen u Europi u proljeće 2011.

Tako nisku emisiju CO2 dosad su postizali samo automobili s dizelskim motorima što je značilo i višu cijenu, međutim, nova Micra ima nisku emisiju ali bez većih financijskih izdataka.

Cijene su prema našem sudu odlično posložene i kreću se od 76,950 kuna za model s opremom Visia pa do 98.900 za Teknu. Doplata za CVT automatik je 10.000 kuna.

S više od 5,65 milijuna prodanih vozila u skoro 30 godina, Micra je očito favorit među kupcima, a s novim modelom u Nissanu računaju privući još širi spektar potencijalnih novih vozača ove kotrljajuće legende.

Možda će te zanimati

Telegram

Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču
Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču

Izdvojeno

Regionalni portali