Fiat Punto Evo

Temeljito redizajnirani Grande Punto ima cilj nastaviti tradiciju uspjeha svojih prethodnika.

3.2.2010.
18:12
VOYO logo

Kako nam je rečeno na prezentaciji najnovije Fiatove uzdanice, dodatak imenu 'Evo' naglašava evoluciju u dizajnu automobila koji je pri tome u stanju zadovoljiti sve kupce po pitanju tehnologije koju nudi, voznih svojstava i brige za okoliš.

Od novog modela se očekuje puno, kako u Europi, tako i u Hrvatskoj gdje Fiat kreće u boj za povratak izgubljenog tržišnog udjela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad govorimo o vanjskom izgledu, Fiat Punto Evo je doživio značajne promjene. Prije svega to je novi odbojnik s poboljšanim tehničkim i funkcionalnim područjima. Pored toga, po detaljima na njemu mogu se i razlikovati pojedine verzije.

One sportske imaju heksagonalane mrežaste rešetke i tamnu letvicu sa građenim Fiatovim logom, dok ostale verzije imaju horizontalne mrežaste rešetke i kromirane letvice. U usporedbi s prethodnim modelom, farovi se više ističu i tehnički su poboljšani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na stražnjem dijelu nalazi se novi odbojnik koji uključuje registarsku pločicu, tu su i inovativna stražnja svjetla (posebno atraktivna po mraku) te centralni Fiatov logotip koji se također koristi za otključavanje prtljažnika.

Ovisno o ugrađenom motoru, točka na logotipu je u drugoj boji. Crvena točka je za motore visokih performansi (135 KS 1,4 MultiAir Turbo i 1,6 Multijet 120 KS), zelena za bifuel motore, a crna za sve ostale tipove motora. Ovaj redizajn je također produžio automobil, i to do ukupne dužine od 406 centimetara.

Punto Evo oduševljava i pri pogledu u potpuno novi interijer, tu više niti jedan element nije identičan prethodnikovom. Unutrašnjost predstavlja izraz talijanskog stila, uz posvećenost detaljima i vrhunskimmaterijalima.

Armaturna ploča je potpuno nova, izrađena od oku i prstu privlačnih i ugodnih materijala, i gotovo da je preslikana iz većeg modela Bravo. Ergonomija je vrhunska, sve je nadohvat ruke, a već od baznog modela kolo upravljača podesivo je po visini i dubini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Blue & Me-TomTom je infotainment sustav, čiju praktičnost dokazuje zaslon u boji osjetljiv na dodir preko kojeg se upravlja telefonskim pozivima, satelitskom navigacijom i svim informacijama koje su potrebne u vožnji, a direktno ih preuzima iz on-board računalnih sustava.

Tehnološku izvrsnost Punta Evo dokazuje u prvom redu široki spektar motora. Dostupni su u Euro4 i Euro 5 standardima, a posebno bismo izdvojili drugu generaciju motora 1,3 Multijet i potpuno novi 1,4 MultiAir.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tu revolucionarnu tehnologiju je razvio Fiat Powertrain Technologies, a postupno će biti usvojena kod svih vozila grupacije Fiat.

Za smanjenje potrošnje i emisije štetnih plinova, novi Punto Evo ima u ponudi Start & Stop sustav koji trenutno isključuje motor kad se automobil zaustavi. Start & Stop dolazi kao dio standardne opreme na svim novim Euro 5 benzinskim i dizelskim motorima.

Fiat Punto Evo podiže standarde i u području sigurnosti. To je jedan od rijetkih automobila, u svojoj klasi, koji nudi jastuk za koljena vozača kao standard u svim izvedbama. Osim zračnih jastuka, za sigurnost se brinu ABS, EBD i ESP sustavi ali i druge korisne mogućnosti kao što je Hill Holder (pomaže vozaču pri kretanju uz brdo), te prilagodljiva prednja svjetla za maglu koja automatski osvjetljavaju zavoj ispred.

Četiri su paketa opreme, Evo, Dynamic, Sport i Racing, a već najosnovniji ima zračne jastuke za vozača i suvozača (uključujući i jastuk za koljena vozača), ABS i EBD, daljinsko centralno zaključavanje, električne podizače prozora, klima uređaj, servoupravljač podesiv po visini i dubini, maglenke i pripremu za radio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zanimljivo je kako u ponudi Fiata i dalje ostaju stara generacija Punta s oznakom Classic, te Grande Punto, no s korigiranim cijenama. Tako trovratni Punto 1.2 Sole (60 KS) stoji 65.505 kn, a Grande Punto 1.4 8V Amore (77 KS) s troja vrata stoji 69.990 kuna do registracije.

Cijene Punta Evo kreću se od 75.990 kuna, koliko stoji model 1,4 8V sa 77 KS i troja vrata, dok za osnovni dizelski model (također s troja vrata) 1.3 MJT 16V sa 75 KS treba izbrojati 94.990 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Temeljeći svoj debi na Fiat Punto Evu, 1,4 MultiAir je revolucija koja predstavlja novu obitelj motora opremljenu MultiAir tehnologijom koju je razvio i patentirao FPT - Fiat Powertrain Technologies. Tehnologija će postupno biti usvojena kod svih Fiat Group vozila.

Dostupan u dvije varijante (105 KS i 135 KS), novi motor predstavlja revoluciju u trenutnoj ponudi benzinskih motora. U usporedbi s tradicionalnim benzinskim motorom s istim radnim obujmom, MultiAir motor osigurava značajno povećanje snage i momenta, kao i znatno manju potrošnju goriva te emisiju štetnih plinova.

U srcu MultiAir motora je novi elektrohidraulički sustav upravljanja ventila koji omogućuje smanjenu potrošnju goriva (za kontrolu zraka izravno preko usisnih ventila motora, bez korištenja gasa) i emisija štetnih plinova (preko kontrole sagorijevanja), kao i poboljšanje u performansama. MultiAir je svestrana tehnologija koja se lako može primjeniti na sve benzinske motore a možda i biti razvijena za dizelske motore.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo