Kako izvještava Reuters, tvrtke kao što su Volkswagen, General Motors i Renault obrnut će tz. downsizing proces koji je posljednjih godina naročito uzeo maha i doveo do toga da su motori ispod jedne litre zapremine uobičajena pojava u manjim automobilima.
Navodi se da je uočeno da mali benzinski motori izbacuju "znatnu količinu finih čestica i ugljičnog monoksida", a da toplina koju stvaraju kompaktni turbo dizel agregati rezultira povećanim očitavanjem dušičnog oksida, čak 15 puta iznad dopuštenih granica.
Tako se, na primer, očekuje da će zbog problema s previskoim emisijama štetnih plinova Volkswagen ukinuti trocilindarski 1,4 litarski dizel, i zamijeniti ga 1,6 litarskom jedinicom s 4 cilindra.
Renault za 10, GM za čak 30%
Renault bi također trebao u budućnosti povećati zapreminu svog 1,6 dizel motora za 10-ak posto, dok će sljedeća generacija pogonskih agregata General Motorsa, koja će se pojaviti 2019. godine, također biti veća za 25-30% u odnosu na aktualni 1,2 litarski dizelaš.
Da su nove tendencije u proizvodnji motora izvjesne, potvrđuje i izjava koju je nedavno dao direktor Renault-Nissana zadužen za pogonske sustave, Alain Raposo.
"Tehnologija koju smo do sada koristili za smanjenje kapaciteta motora više nam ne omogućava da ispunjavamo postavljene emisijske standarde. Dostigli smo granicu u downsizingu", rekao je Raposo.
Osim toga, u Renaultu su uvjereni kako će dizel motor uskoro potpuno nestati s europskih cesta.
Analitičari procjenjuju da će zbog striktnih testova koji će se obavljati u realnim uvjetima vožnje, a ne kao do sada u kontroliranom laboratorijskom okruženju, u budućnosti nestati benzinci ispod 1,2 litre zapremine, kao i dizelaši ispod 1,5 litre.