Predstavljen, sada već davne 2004 godine, Tucson je bio Hyundaijev ulaz na tržište jeftinijih SUV modela. Tadašnji Tucson nije bio baš pretjerano lijep izvana, poprilično staromodan iznutra ali izrazito provjerene i pouzdane mehanike uz, za to vrijeme, vrlo pristupačnu cijenu. Od 2004 do 2009 pretrpio je minimalne vizualne promjene ali i postigao značajnije prodajne rezultate.
Od 2009 kreće potpuni redizajnirani, novi model, koji napušta staro ime i kreće u prodaju pod imenom Hyundai iX35. Iako puno modernijeg dizajna, tadašnji model je bio relativno manjih dimenzija uz zadržanu dozu odmaka od ljepote unutrašnjeg dekora. Međutim, kvalitetna motorizacija, ugodna vanjština te produženi garantni rokovi učinili su još jednom od ovog modela prodajni hit te ga kao takvog često možete vidjeti i na našim prometnicama.
S novom generacijom Hyundai vraća staro ime Tucson te radi kvantni skok unaprijed u odnosu na prijašnje modele i to na svim poljima.
Novi Tucsonje izvana doista atraktivan automobile koji uz povećanje svih dimenzija odiše luksuzom i prestižom. Sportske zaobljene linije, velika kromirana prednja maska na koju se nastavljaju široko razvučena prednja svijetla, 19 colni naplaci, masivan zadnji kraj i špičasta silueta nagovještavaju potpuni odmak od dosadašnje Tucson filozofije te okretanje jednom potpuno novom tržištu.
Unutrašnjost automobila samo nastavlja dojmove izvana, raskošnost u prostoru I opremi kao da nema granica, ovdje doista nema čega nema, lista opreme nagurane u naš testni primjerak je toliko dugačka da bi komotno mogla popuniti jednu zasebnu auto rubriku.
Grijanje upravljača, el. podesiva kožna sjedala s provjetravanjem i grijanjem, panoramski stakleni krov, detektor mrtvog kuta, upozorenje za prelazak preko traka, automatsko kočenje u slučaju nužde, multifunkcionalni centralni display...
Uz sve to tu je i podešavanje rada servo upravljača, sustav automatskog parkiranja i još hrpa drugih dodataka. Iako na prvu izgleda da je smještanje za volanom ovog Tucson identično poziciji na USS Enterprise poznatom iz Zvjezdanih staza te da će za bilo kakvo korištenje I upravljanje istim biti potrebno barem tri sata proučavati uputstva za uporabu, u stvarnosti nije tako.
Sve komande su izrazito intuitivne, jasno postavljene I kvalitetno osvjetljenje. Gumbića ima puno ali se doista sve savladava u vrlo razumnom vremenu te vas niti u jednom trenutku ne odvlači od pogleda na cestu.
Iako vizualno skoro savršenoj unutrašnjosti teško se oteti dojmu da je plastika mogla biti malo kvalitetnija. Iako nema nikakvih škripanja, zijevanja ili neobrađenih rubova nekako smo dojma da tu ima mjesta za poboljšanje. Valjda Koreanci nešto ostavljaju i za redizajn.
Nakon što se prestanemo diviti unutrašnjosti red je ispuniti i primarnu svrhu ovog automobila…vožnja.
Naš testni primjerak Tucsona je bio opremljen s najsnažnijim dizelskim motorom snage 185 KS, koji snagu razvija linearno uz okretni moment od 400 Nm dostupan već pri 1750 o/min.
Gore navedeno upotpunjeno je automatskim mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača koji 1700 kg težak Tucson pokreće malo preko 200 km/h uz ubrzanje do 100 km/h za 9,5 sekundi.
U praksi to izgleda dosta dobro uz zamjerku na ne pretjerano brz automatski mjenjač koji svoj posao obavlja korektno ali po ničemu impresivno te je ujedno po našem mišljenju naj slabija karika u ovome inače skoro savršenom lancu.
Posljedica svega toga je i nešto veća potrošnja pa je prosjek testa završio na popriličnih 10,3 litre koje bi se uz malo pažljiviju vožnju mogle svesti na prihvatljivih 9 l na 100 km
Unatoč tome auto se vozi jako ugodno i precizno, a prelazak preko neravnina i rupa ni najmanje ne ugrožavaju 19 colni pneumatici koji dobro drže auto u zavojima te dopuštaju popriličnu dozu ozbiljnog pretjerivanja.
Ako se zaželite odlaska u prirodu ni tu vas Tucson neće iznevjeriti, dovoljno visoko postavljeno podvozje i mogućnost zaključavanja pogona 50:50 omogućit će vam zadovoljavajuću dozu mobilnosti do vikendice u manje urbanom dijelu ili do malo udaljenije kolibe na skijalištu.
Za više od toga ovaj auto nije niti namijenjen niti bi ga se koristilo. Tijekom cijelog testa i poveće količine udobno prijeđenih kilometara po gradu, autoputu i lokalnim cestama, našem test novinaru se nekako najviše dopalo testiranje sustava za pomoć pri parkiranju.
Infantilnosti potpisnika ovih redaka nije bilo kraja pa je na sve moguće načine pokušao prevariti naš testni automobile ne bi li odustao od automatskog uparkiravanja u ponekad doista malo raspoloživog mjesta.
Nakon jednosatnog maltretiranja sebe i unezvijerenih susjeda koji su s čuđenjem promatrali opetovano parkiranje.
Ova epska borba čovjeka i mašine na kraju je ipak završila pobjedom čovjeka. Naime, parkirališno mjesto izrazito uskih gabarita nikako nije prepoznato od strane automobila kao mjesto za parkiranje dok ga je s druge strane potpisnik ovih redaka ipak uspio parkirati. Sreći nije bilo kraja do trenutka gorke spoznaje da nije bilo moguće otvoriti vrata a kamoli izaći iz automobile. Svejedno…1:0 za mene.
Tucson treće generacije je postao ozbiljni pretendent za titulu najprodavanijeg SUV-a na našem tržištu, bogati paketi opreme, fantastični dizajn, 5 godišnje jamstvo i dobra motorizacija garantiraju dobru prođu na Hrv tržištu što pokazuju i prvi prodajni rezultati.
Galerija
POGON Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od sivog lijeva Ugradnja: sprijeda poprečno Obujam: 1995 ccm Provrt x hod: 84 x 90 mm Kompresija: 16:1 Snaga: 136 kW (184 KS) pri 4000/min Moment: 400 Nm pri 1750-2750/min Mjenjač: automatski 6 st. Pogon: 4x4 Start/stop: da
KAROSERIJA Izvedba: SUV C-segm., 5V, 5 sjedala Gabariti: 4475 x 1850 x 1650 mm Međuosni razmak: 2670 mm Cd: 0,31 Krug okretanja: 11,1/11,22 m Masa/nosivost: 1779/555 kg Prtljažnik: 513/1503 l Spremnik: 62 l EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE Ovjes: McPherson/multilink Kočnice: samov. diskovi 305 mm/diskovi 302 Ručna: električna Naplaci: aluminijski Gume: 245/45 R 19 (standardne 225/60 R 17)
PERFORMANSE Brzina: 201 km/h 0-100 km/h: 9,5 s Potrošnja (EU): 8,0/5,6/6,5 l/100 km Na testu: 9,2 l/100 km; CO2: 170 g/km
CIJENA Testni model: 313.390 kn (41.020 eura) POGON Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od sivog lijeva Ugradnja: sprijeda poprečno Obujam: 1995 ccm Provrt x hod: 84 x 90 mm Kompresija: 16:1 Snaga: 136 kW (184 KS) pri 4000/min Moment: 400 Nm pri 1750-2750/min Mjenjač: automatski 6 st. Pogon: 4x4 Start/stop: da
KAROSERIJA Izvedba: SUV Gabariti: 4475 x 1850 x 1650 mm Međuosni razmak: 2670 mm Krug okretanja: 11,1/11,22 m Masa/nosivost: 1779/555 kg Prtljažnik: 513/1503 l Spremnik: 62 l EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE Ovjes: McPherson/multilink Kočnice: samov. diskovi 305 mm/diskovi 302 Ručna: električna Naplaci: aluminijski Gume: 245/45 R 19 (standardne 225/60 R 17)
PERFORMANSE Brzina: 201 km/h 0-100 km/h: 9,5 s Potrošnja (EU): 8,0/5,6/6,5 l/100 km Na testu: 9,2 l/100 km; CO2: 170 g/km
CIJENA Testni model: 313.390 kn (41.020 eura)