'O TOME SE NIJE RASPRAVLJALO' /

Prometni stručnjak upozorava da je zabrana dizelaša jako opasna, a navodi i primjer užasne nesreće u Njemačkoj

Image
Foto: Profimedia/ilustracija

Kad je globalno donesena odluka o postupnom ukidanju dizelskih auta, premda za to nema ekološkog utemeljenja, nije se raspravljalo o riziku od zapaljenja, upozorava Marušić

2.4.2023.
22:26
Profimedia/ilustracija
VOYO logo

Geostrateška odluka o penaliziranju i ukidanju dizelskih automobila, s ‘ekološkim opravdanjem’, a bez ekološkog utemeljenja, za posljedicu ima smanjenje komfora i sigurnosti vožnje, upozorava prometni stručnjak Željko Marušić za Autoportal.

Čim je objavljena vijest o užasnoj tragičnoj nesreći na obilaznici u blizini Bad Langensalze u središnjoj Njemačkoj, kad je u frontalnom sudaru i naletu Mercedes-Benza, BMW-a i Volkswagena došlo do zapaljenja vozila pričem je poginulo sedam osoba, a šest je izgorjelo, znali smo da je najvjerojatnije riječ o benzinskim automobila. Možda električnim, a sigurno ne dizelskim! To potvrđuju i komentari na društvenim mrežama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
STRAVA U NJEMAČKOJ /

U sudaru tri vozila poginulo je sedam mladih osoba, šestero ih je izgorjelo. Automobili uništeni do neprepoznatljivosti

Image
STRAVA U NJEMAČKOJ /

U sudaru tri vozila poginulo je sedam mladih osoba, šestero ih je izgorjelo. Automobili uništeni do neprepoznatljivosti

O takvim rizicima se nije raspravljalo

Vjerojatno nema goreg ishoda od preživjeti težak sudar, a potom izgorjeti u nastalom požaru. O takvim se rizicima nije raspravljalo kad je globalno donesena odluka o postupnom ukidanju dizelskih automobila (penaliziranjem, zabranom vožnje i najavljenom zabranom prodaje), premda za to nema ekološkog utemeljenja.

Dizelski automobili vozačima omogućavaju najveći komfor, jer s jednim tankom mogu prijeći i više od 1000 kilometara te se svugdje dostupno i brzo pune (dakle služe vozaču, a kod električnih je često obrnuto), imaju bolja vozna svojstva i veću sigurnost u sudaru, po dvije osnove:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prvo, imaju 80 do 150 kg veću masu, koja u sudaru umanjuje opasne inercijske sile, a djeluje i barijerno. Drugo, znatno je manji rizik samozapaljenja i zapaljenja u sudaru. Koliko to znači i vrijedi, pokazala je užasna tragična nesreća u Njemačkoj.

'Sađenje tikvi s vragom'

A geostrateška priča s neutemeljenim i preuranjenim ‘ubijanjem’ dizelskih automobila, a postupno i benzinskih, čiji će vijek produljiti hibridizacija automobilskih pogona (u pravilu s benzinskim motorom), svojevrsno je ‘sađenje tikvi s vragom’, koje bi se ‘moćnicima iz sjenke’, koji sve diktiraju, moglo vratiti poput bumeranga.

U pozadini svega je, naime, ograničavanje profita i utjecaja Rusije i arapskog svijeta. Oni su im, naime, neprijatelji. No ova je ‘strategija’ veliki, neprocjenjivi strateški i industrijski dobitak za Kinu, koja im je, potencijalno, još opasniji neprijatelj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo