VOZILA SAM 'POSLJEDNJEG SAMURAJA' / Mazda CX-5 dokaz je zašto su Japanci dosljedni sebi: Provjerena kvaliteta i dašak luksuza za one koji znaju što žele

U rubrici 'Ženski kut' testirali smo redizajniranu Mazdu CX-5, sjajni japanski SUV koji se odlikuje kvalitetom i izdržljivošću

21.8.2022.
18:05
VOYO logo

Japanski proizvođač automobila Mazda poznat je po svojim SUV-ovima, a nedavno smo u rubrici 'Ženski kut' imali prilike testirati redizajniranu drugu generaciju popularnog modela CX-5. Riječ je o modelu koji je predstavljen 2012. godine i kroz 10 godina postao je najprodavaniji Mazdin model, s preko 3.5 milijuna prodanih primjeraka.

Ovaj model prodaje se na svim kontinentima, a do dolaska CX-60, bio je najveći Mazdin SUV u Europi ponudi. Redizajn modela CX-5 najviše se očituje i u novoj, hrabroj boji, koja privlači pažnju. Riječ je o jedinstvenoj maslinastozelenoj boji (Zircon Sand), a wow-efekt postaje još jači kada u ruke uzmete ključ te shvatite da je u istoj boji kao i automobil. Totalno stylish!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Mazda CX-5 spoj je Skyactive tehnologije koja je usmjerena na štednju goriva i Kodo dizajna. Za Kodo dizajn Japanci kažu da je nova vizija elegancije koja eliminira nepotrebne elemente da bi se pronašla ljepota u prostoru.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Odličan potez sa zelenim detaljima

Sprijeda, tu je prepoznatljiva Mazdina maska koju ne možete fulati, kao i stanjena LED svjetla. Oštre linije na automobilu još su dodatno zaoštrene, a slična situacija kao i sprijeda je i straga gdje su LED svjetla dobila malo moderniji izgled.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

LED prednja svjetla dobila su malo moderniji izgled u osvježenoj verziji

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Promjene su doživjela i stražnja LED svjetla

Manjih promjena ima i iznutra, a te se promjene uglavnom odnose na sustav multimedije. Iznutra su Japanci ostali vjerni svojem minimalizmu, no jedna me stvar ipak malo iznenadila. Naime, minimalizam u unutrašnjosti razbijem je zelenim detaljima koja se nalaze na sjedalima, a tu su i zeleni rubovi na ventilacijskim otvorima koji se baš jako ističu u prostoru. Meni je osobno taj detalj sa zelenom bojom fenomenalan, automobilu daje neku živost, jednu zaigranu notu koja mi nikako nije tipična za Japance. Iznenadi čovjeka kada u inače njihovom „sterilnom“ dizajnu vidi tako nešto.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Unutrašnjost je jako elegantna, a putnici su okruženi kožom koja se nalazi na vratima, volanu, kokpitu i sjedalima. Japanci kažu da su materijali izabrani tako da bi dali osjećaj topline. Za dodatni osjećaj topline, tu je i ambijentalna LED rasvjeta po noći. Osim finih materijala, i sve ostalo djeluje visoko kvalitetno na dodir.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Unutrašnjost Mazde CX-5 djeluje vrlo kvalitetno u ugodno

Sjedala u Mazdi napravljena su od eko kože, električno se namještaju te imaju opciju grijanja. Japanci se i dalje drže dobrih, starih analognih kazaljki, pa je vozačev displej minimalno digitaliziran. Zbog toga nema pretjerano puno mogućnosti personalizacije, no opet nudi sve informacije koje su vozaču potrebne.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Vozačev displej ne pati od digitalizacije

Glavni ekran dimenzija je 12 inča te strši iz kokpita, a njime se upravlja kotačićem koji se nalazi ispod mjenjača. Ekran nije osjetljiv na dodir, jer se Mazda vodila permisom da taj segment ne bi trebao ometati vozača pa je zbog toga i dosta udaljen od vozača, ali i od suvozača. Zbog toga se njime upravlja kotačićem, što se meni osobno u vožnji pokazalo jako praktično. Kada na takav način upravljate njime, ne gubite cestu iz nadzora pa se sukladno tome i smanjuje mogućnost nesreće koju bi uzrokovala nepažnja jer ste nešto tipkali po ekranu. Jako efektna bila mi je i navigacija, koja me podsjetila na kultne japanske igrice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Glavni ekran veličine je 12 inča, sjajne rezolucije, te nije osjetljiv na dodir

Na glavnom ekranu namješta se sve, pa i putno računalo, a jedino što je posebno izvučeno je klima. To je i dobro jer namještanje klime preko glavnog ekrana zna biti velika tlaka i totalno nepraktično.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Vozaču je na raspolaganju i head-up displej na kojem se prikazuju osnovne informacije, a jedna od sigurnosnih opcija koja me kod ovog modela totalno oduševila je opcija upozorenja za mrtvi kut. Ova stara, dobro poznata sigurnosna opcija u Mazdi je još bolja i učinkovitija. Kada vam netko dolazi u mrtvi kut, osim signala na retrovizoru, Mazda će vam i na head-up displeju pokazati da vam je drugo vozilo u mrtvom kutu. Date li u tom trenutku žmigavac, tada će vas i zvučno upozoriti da pripazite na vozilo koje vam je u mrtvom kutu. E to ja zovem pravom stvari i super sigurnom opcijom!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Stražnja klupa nudi dovoljno prostora i za odrasle putnike

Tipično japanski u automobilima, sve je zapravo podređeno jednostavnosti, bez pretjeranih komplikacija i nepotrebnih radnji.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Prtljažnik je veličine 522 litara

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Spuštanjem stražnje klupe dobiva se ravan pod i ukupno 1395 litara prostora

Poznata kvaliteta

Kod Mazde postoji izbor ili/ili – ili ćete odabrati dizelaša, ili benzinca. Naš testni model bio je "posljednji samuraj", odnosno benzinac starog kova, atmosferski s 2.5 motorom i 194 konja. Prednost ovakvog automobila svakako je njegova izdržljivost, a mana bi za neke mogla biti njegova potrošnja, koja se kretala između 7 i 9 litara. S druge strane, osobno ne smatram da je 9 litara neka pretjerana i prevelika potrošnja za jedan takav SUV.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Na cesti je jako suveren i čvrst, na autocesti je udoban i miran. Za jedan auto takve klase, u zavojima je skroz dobar. Za one kojima je potrebno, Mazda CX-5 dolazi i s pogonom 4x4. Niti u vožnji nema previše kompliciranja – možete odabrati između normalnog i sportskog načina vožnje, a savršeno će vas služiti i jedan i drugi.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Mazda je poznata kao auto koji traje i kao auto kojeg odlikuje kvaliteta. U Mazdi ćete naći provjerenu tehnologiju koja vas neće razočarati, a iako je auto možda lišen od nekih „kerefeka“ kakve nudi konkurencija, ne znači da nije dobar. Baš naprotiv!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Upravo takvim dodatnim, pa i dosta nepotrebnim opcijama, tipkama i funkcijama, konkurencija često prekriva neke nedostatke koje možda imaju. Mazda nema što prikriti niti sakriti pa Japanci nemaju potrebu za takvim nepotrebnim stvarima. Oni jasno znaju što od automobila žele i njihova vizija automobila razlikuje se od vizije europskih ili američkih proizvođača.

Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr
Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

Tek kada sjednete u jedan takav auto, koji je lišen nepotrebnih opcija koje nam često odvlače pažnju, shvatit ćete njihovu filozofiju i njihov minimalizam i u potpunosti uživati u vožnji. Upravo to vam nudi i model CX-5. Nikakve kerefeke, već čistu, pravu vožnju u kojoj ćete guštati svakog trenutka i svakog kilometra i za koji ćete znati da će vam jedan ovakav auto trajati…

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Specifikacije

Mazda CX-5 G194 AT Newground
Paket opreme: Newground
Motor: Benzinski, 4 cilindra, 2488 cm3
Pogon: Prednji
Snaga: 194 KS
Okretni moment: 258 Nm
Ubrzanje 0-100: 9,0 sek
Maksimalna brzina: 195 km/h
Mjenjač: Automatski , 6-stupnjeva
Prosječna potrošnja na testu: 8,5 l/100km
CO2: 172 g/km
Cijena osnovnog modela: 212.338,00 kuna
Cijena testnog modela: 319.570,38 kuna.

Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo