Rabljeno ili ipak neko novo vozilo, pitanje je koje muči brojne građane koji su u potrazi za automobilom, javlja RTL Danas.
"Ali je opet prednost polovnih automobila što ga možete dobiti praktički odmah, a nove automobile se jako dugo čeka u zadnje vrijeme, do godinu dana", kazao je Petar Žaja iz Zagreba.
Iz džepa za automobil star godinu ili tri treba izdvojiti jednako novca kao i za novi.
Novih automobila nema
Ni veliki budžeti ne mogu riješiti probleme na tržištu, jer novih automobila jednostavno nema. S druge strane, kod rabljenih automobila rastu kilometri, ali i cijena.
"Čovjek ga je vozio godinu dana, i nakon godinu dana cijena tog novog vozila je porasla, a mi smo kao otkupnu vrijednost čovjeku nakon godinu dana dali identičnu vrijednost koju je on za njega platio dakle 150 tisuća kuna. To je primjer kako je čovjek vozio auto godinu dana, i nakon godinu dana dobio novce natrag", govori direktor salona rabljenih vozila Ivan Pehar.
U automobilskoj industriji nepisano je pravilo da trgovac, ako se vozilo ne proda za 90 dana automobilu treba sniziti cijenu.
"Međutim sad se nama dogodilo nakon 30 godina rada kojeg smo poznavali kako je to funkcioniralo, se dogodilo da mi što nismo prodali u tih 90 dana, da smo prodali za više nego što smo prodavali ranije, cijene smo dizali na gore", dodaje Pehar.
Ujednačavanje cijena
Ipak, tržište bi se trebalo stabilizirati u ovoj godini, predviđaju stručnjaci.
"Sve te stvari će se stabilizirati, ali bojim se da zbog ovako visoke inflacije da cijene nikada neće značajnije pasti. Očekujemo trend, ne smanjenja, nego ujednačavanje cijena između novih i rabljenih vozila", kazao je predstojnik Zavoda za prometno-tehnička vještačenja pri Fakultetu prometnih znanosti Goran Zovak.
"Ono što je sigurno, i već se to polako sada događa da će se lanac isporuke novih automobila dovesti u nekakav red, ali više nikad automobili neće biti jeftiniji nego što su bili, to je teško za očekivati", govori direktor analitičke tvrtke za autoindustriju Darin Janković.