Izložba fotografija Vladimire Spindler "Kino: mnogo mraka i malo oštrog svjetla", koja se otvara u ponedjeljak 20. svibnja u kinu Europa, donosi seriju fotografskih portreta nastalih na okupljanjima građana u znak podrške aktualnoj upravi toga zagrebačkog kina. Izložba je najavljena kao simboličan oproštaj od jednog važnog razdoblja za hrvatsku kulturu.
VEZANE VIJESTI
"Izložba će biti otvorena do 30. svibnja te će tako posjetitelji moći na simboličan način iz kina ispratiti ekipu koja je u posljednjih 11 godina radila kako bi omiljeno odredište zagrebačkih ljubitelja kulture (p)ostalo najbolja kinodvorana u Zagrebu i Hrvatskoj, a čiji je rad prepoznala i mreža Europa Cinemas, dodijelivši im 2016. godine nagradu za najbolji program u Europi", priopćeno je iz kina Europa.
Riječ je o seriji fotoportreta nastalih 6. travnja na okupljanju ispred kina te 9. travnja za vrijeme javnog obraćanja dosadašnje Uprave kina. Na oba događaja u znak podrške okupilo se nekoliko tisuća građana.
"Osamdesetak crno-bijelih portreta najbolje su svjedočanstvo reakcije građana na odluku gradskih vlasti da 1. lipnja zatvore kino Europa", stoji u najavi.
"Ova je izložba artefakt, umjetnina i povijesni dokument koji će jednoga dana steći svoju pravu vrijednost. Fotografije će svjedočiti o vremenu u kojem su nastale i o uništenju posljednjega zagrebačkog kina. (Ako vam se danas čini da Kino Europa nije posljednje zagrebačko kino, oni u budućnosti znat će da je bilo posljednje…) Svjedočit će o pokušaju, svakako suludom, gradskih uzurpatora da preokrenu stvar i da mrakom umjesto svjetlom ispisuju film na platnu ovoga kina. I o tome da je i u naše vrijeme bilo ljudi, istina malo ih je bilo, koji su bili spremni upozoravati vlast da takav pokušaj nema smisla i da se film, kao ni fotografija, ne pravi od mraka", napisao je o izložbi Miljenko Jergović.
Vladimira Spindler profesionalno se bavi fotografijom od 1998. godine. Godinama se bavi reportažnom i modnom fotografijom za razna tiskana i elektronička izdanja, a kao autorica uključena je u mnoge kulturne ili umjetničke projekte. Redovito izlaže na samostalnim ili skupnim izložbama. Autorica je dokumentarnih filmova "Mama, zašto plačeš?" (2017.) i "Preko ruba" (2016.). U fotografiji traži elemente dokumentarizma posebne prilike i često je samo neprimjetan, ali kreativan svjedok događajima i ljudima.