TEK NA 61 POSTO /

Svjetski muzeji vratili posjetitelje, ali nisu ni blizu brojkama prije korone. Zna se i tko je najsposjećeniji

Image
Foto: Shutterstock

Po riječima Maje Kocijan iz MDC-a, broj posjetitelja svakako nije jedini način vrednovanja uspješnosti rada nekog muzeja, no, nažalost, muzeji u svijetu najviše zarađuju od prodaje ulaznica, članarina i donacija

10.4.2023.
9:03
Shutterstock
VOYO logo

Sto najposjećenijih muzeja u svijetu u prošloj su godini, prvoj u kojoj su se napokon otvorili nakon pandemije, udvostručili broj posjetitelja u odnosu na 2021., no dosegli su tek 61 posto od pretpandemijskih rezultata.

Pokazali su to rezultati istraživanja britanskog The Art Newspapera, a prenosi Muzejski dokumentacijski centar (MDC), čije je ranije istraživanje hrvatskih muzeja pokazalo slične rezultate.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ispitani svjetski muzeji su u 2022. imali skok od 98 posto, sa 71 na 141 milijun posjetitelja, dok su prije pandemije imali 230 milijuna posjetitelja.

Najposjećeniji Louvre želi ograničiti broj posjetitelja

Pariški Louvre i dalje je najposjećeniji na svijetu - imao je 7,7 milijuna posjetitelja, 20 posto manje nego 2019., ali 179 posto više nego pandemijske 2021.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz MDC-a podsjećaju da je Louvre, kako bi smanjio nepodnošljive gužve i sve češće pobune zaposlenika, odlučio u ovoj godini ograničiti broj posjetitelja na 30 tisuća dnevno. To bi mu trebalo osigurati od 7,5 do 8,5 milijuna posjetitelja godišnje, razinu od prije 17 godina, koja je niža u odnosu na rekordnu 2018. kada je imao 10 milijuna posjetitelja.

Posjetitelje su vratili i ostali pariški muzeji - Musée d’Orsay imao je 3,3 milijuna posjetitelja, a Centar Georges Pompidou 3 milijuna.

Vatikanske muzeje je posjetilo pet milijuna ljudi, 215 posto više u odnosu na 2021., ali 26 posto manje nego 2019.

Image
I ZAPOSLENICI MUZEJA PROSVJEDUJU /

Prosvjednici protiv mirovinske reforme blokirali ulaz u muzej Louvre. Turisti: 'Ovo je smiješno'

Image
I ZAPOSLENICI MUZEJA PROSVJEDUJU /

Prosvjednici protiv mirovinske reforme blokirali ulaz u muzej Louvre. Turisti: 'Ovo je smiješno'

Muzeji u Ujedinjenom Kraljevstvu sporije se oporavljaju, Britanski muzej u Londonu imao je četiri milijuna posjetitelja, Tate Modern 3,8 milijuna posjetitelja, a Muzej Viktorije i Alberta pao je na 14. mjesto s 2,3 milijuna posjetitelja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najviše je izgubila Nacionalna galerija koja je od pretpandemijskih šest milijuna vratila tek 2,7 milijuna posjetitelja.

Kineski muzeji žrtve striktnih mjera, a ruski ratnih okolnosti

Od azijskih muzeja najposjećeniji je Nacionalni muzej Koreje s 3,4 milijuna posjetitelja, dok su kineski muzeji i u 2022. bili žrtve najrestriktivnijih epidemioloških mjera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ruski muzeji su, napominje se u istraživanju, bili žrtve rata u Ukrajini. Dok su među prvih deset na svijetu u 2021. bili Državni ruski muzej u Sankt-Peterburgu, Ermitaž i Tretjakovska galerija, u prošloj godini samo se Ermitaž zadržao na desetome mjestu najposjećenijih.

Prije rata muzeji Sankt-Peterburga su profitirali zahvaljujući kruzerskom turizmu, a sada je udio stranih turista među posjetiteljima pao s 38 posto u pretpandemijskoj godini na svega jedan posto u ratnoj godini.

Njujorški Muzej umjetnosti Metropolitan obišlo je 3,2 milijuna posjetitelja, a i ostali veliki muzeji u tom gradu također nisu sustigli ranije rezultate - Guggenheim je još uvijek 42 posto slabiji nego u posljednjoj pretpandemijskoj godini.

Po riječima Maje Kocijan iz MDC-a, broj posjetitelja svakako nije jedini način vrednovanja uspješnosti rada nekog muzeja, no, nažalost, muzeji u svijetu najviše zarađuju od prodaje ulaznica, članarina i donacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Britanski nacionalni muzeji su prije pandemije 58 posto sredstava zarađivali sami, dok je Louvre samo na ulaznicama zarađivao i do deset milijuna eura.

"Koliko god one koji u muzeje ne idu samo da bi snimili selfie s Mona Lisom veseli što su se u 2022. muzejima mogli kretati, jasno je da brojčano izražena posjećenost nije puko nadmetanje u blokbasteriziranoj kulturi, već i ozbiljan čimbenik poslovanja muzejskih kuća", poručila je Kocijan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo