Svakog 5. veljače, diljem svijeta, ljubitelji najpoznatijeg namaza od lješnjaka i čokolade s nestrpljenjem iščekuju proslavu Svjetskog dana Nutelle. Ovaj poseban datum u kalendarima sladokusaca postao je mnogo više od običnog dana - pretvorio se u globalni fenomen koji ujedinjuje milijune obožavatelja ovog ikoničnog proizvoda.
Danas, ovaj omiljeni čokoladni namaz nije samo prilika za uživanje u omiljenom okusu, već i za povezivanje s ljudima sličnih interesa, dijeljenje kreativnih recepata i stvaranje novih uspomena.
Povijest omiljenog namaza
Priča o Nutelli započinje u poslijeratnoj Italiji, u vrijeme kada su mnogi proizvodi bili teško dostupni, a među njima i kakao. U tom izazovnom razdoblju, Pietro Ferrero, vizionarski osnivač Ferrero Grupe, došao je na inovativnu ideju koja će promijeniti svijet slatkih namaza.
Inspiriran lokalnim resursima i tradicijom, okrenuo se lješnjacima, koji su bili ponos i specijalitet talijanske regije Pijemont. Rezultat njegovih napora bio je proizvod s tek malo kakaa, ali bogatog okusa lješnjaka.
Prvi proizvod koji je nastao iz ove inovacije nazvan je Giandujot, po uzoru na tradicionalnu talijansku slasticu gianduja. Za razliku od današnje Nutelle, Giandujot je bio čvrste konzistencije, oblikovan u štrucu koju su potrošači mogli rezati na kriške i mazati na kruh.
Ovaj format bio je praktičan za poslijeratno doba kada su mnoga kućanstva još uvijek oskudijevala u hladnjacima, te omogućila duže očuvanje proizvoda. Međutim, prava revolucija dogodila se 1964. godine kada je Pietrov sin Michele preuzeo kormilo obiteljskog posla.
Nakon brojnih pokušaja i eksperimenata, stvorio je kremasti namaz koji je zadržao bogati okus lješnjaka, ali s poboljšanom teksturom koja se lako mazala. Ovaj novi proizvod, koji danas poznajemo i volimo kao Nutellu, brzo je osvojio srca potrošača diljem Italije, a zatim i svijeta.
Micheleova inovacija nije samo promijenila konzistenciju proizvoda, već je postavila temelje za globalni fenomen koji će u narednim desetljećima postati sinonim za užitak i trenutke sreće u mnogim domovima.
Globalni fenomen i inovacije
Od lokalnog proizvoda do svjetskog brenda
Kroz šest desetljeća, Nutella je od skromnih početaka u Italiji prerasla u globalni brend koji je danas prisutan u više od 170 zemalja. Ferrero je kontinuirano širio paletu proizvoda, pa prvi proizvod koji je predstavio 2005. bila je Nutella&GO!.
Ova praktična kombinacija Nutelle i štapića za umakanje u posebnom pakiranju omogućila je ljubiteljima da uživaju u svom omiljenom okusu bilo gdje i bilo kada. Godine 2015. svijet je upoznao Nutella B-ready – neodoljivu kombinaciju hrskavog vafel štapića i bogate, kremaste Nutelle. Ova slasna poslastica brzo je osvojila srca ljubitelja slatkiša diljem svijeta.
Godine 2019. ljubitelji Nutelle dobili su još jedan neodoljiv užitak – Nutella Biscuits. Ovi hrskavi keksi, ispunjeni bogatim, kremastim punjenjem od Nutelle, brzo su stekli obožavatelje širom svijeta.
Već godinu dana kasnije, ljubitelji Nutelle dobili su još jedan slatki užitak – Nutella Muffin. Ovi sočni i mekani kolačići, s neodoljivo kremastim srcem punjenim Nutellom, brzo su osvojili srca sladokusaca. Savršena ravnoteža između pahuljastog tijesta i bogatog lješnjakovo-čokoladnog punjenja učinila ih je idealnim izborom za doručak, užinu ili slatku pauzu u danu.
Posljednji Nutellin slatki novitet, predstavljen 2023. godine, bio je Nutella Croissant – savršen spoj klasičnog francuskog peciva i omiljenog čokoladno-lješnjakovog namaza. Ovaj sočni, slojeviti croissant, bogato ispunjen kremastom Nutellom, donosi neodoljivu harmoniju okusa i tekstura.
Brzo je postao omiljeni izbor za doručak i užinu, te pružio praktično i slasno rješenje za sve koji žele uživati u prepoznatljivom okusu Nutelle u svakom zalogaju – bilo kod kuće ili u pokretu.