'super-zemlja' / Svijet s oduševljenjem saznao: znanstvenici otkrili najboljeg kandidata za 'drugu Zemlju'

20.4.2017.

Znanstvenici su locirali egzoplanet koji je najbolji kandidat za život kakvog znamo. Ukratko, to bi ujedno mogao biti važan dokaz za buduće karakterizacije planeta u nastanjivim zonama naspram Proxime b ili TRAPPIST-1, piše Futurism.

Prije nekoliko desetljeća sama pomisao da strani planeti postoje u svemiru bila je samo ideja. Danas znamo za tisuće takvih planeta, a jučer su znanstvenici otkrili planet za kojeg kažu da je najbolji kandidat do sad za život.

Taj "kandidat" nalazi se 40 svjetlosnih godina od Zemlje, a tim znanstvenika koji ga je otkrio tvrdi kako se radi o "super-Zemlji". Astronomi su uspjeli locirati egzoplanet koji se rotira oko ugasle zvijezde LHS 1140 unutar njegove nastanjive zone. Najvjerojatnije je zadržao većinu svoje atmosfere, malo je veći i puno masivniji od Zemlje.

Ukratko, super-Zemlja LHS 1140b je među najuzbudljivijim poznatim planetima za istraživanje atmosfere.

Iako je ugasli crveni patuljak LHS 1140b deset puta bliži svojoj zvijezdi nego što je to Zemlja Suncu, super-Zemlja leži u sredini nastanjive zone i prima upola svjetlosti od svoje zvijezde koliko inače Zemlja prima.

Vodeći autor s harvardskog odjela za astrofiziku Jason Dittmann izjavio je kako je to najuzbudljiviji egzoplanet u posljednjih deset godina.

"Nismo se mogli nadati ovakvom kandidatu za jedan od najvećih znanstvenih pothvata - traženju života izvan Zemlje", nadodao je.