Romobili su se pojavili kao grom iz vedra neba i zatekli zakonodavstvo, ali tome je odzvonilo! Stižu nova pravila za vozače i kazne ako ih se ne pridržavaju! A jedno od njih je da oni koji voze više od 25 km na sat - na cestu ne smiju.
Vožnja električnim romobilima, nakon javne rasprave o zakonu,
više neće biti ista. Oni mlađi od 14 godina više neće smjeti na
romobil, nema više jurnjave brže od 25 kilometara na sat kao ni
vožnje po cestama. Za one koji će raditi prekršaje pripremaju se
kazne od 200 do 500 kuna.
Mirza Botonjić, Hrvatska udruga vozača
električnih romobila: "Jedino što nam je sporno u tom zakonu je
ograničenje snage samog romobila od 250 vata čime se eliminira
jedno 95 posto romobila koji su na cesti, a ne idu preko 25
kilometara na sat. Tvornički su zaključani i jednostavno ne mogu
ići brže".
Vozači romobIla smjet će se kretati samo po biciklističkim
stazama, a ako ih nema, onda mogu među pješake gdje će se voziti
brzinom 5 kilometara na sat.
Nikola Milas, Služba za sigurnost cestovnog
prometa Ravnateljstva policije: "Ciljano smo maknuli tu
kategoriju vozila sa kolnika za razliku od biciklista, koji mogu
na njega ako nema staze. Stvar je u tome šro romobili imaju jako
male kotače i uzimajući u obzir karakteristike cesta može doći do
pada i najgorih prometnih nesreća".
Biciklisti nemaju ništa protiv toga da dijele staze s vozačima
romobila, no upozoravaju da je na tim istim stazama, kao i na
nogostupima već sada prevelika gužva.
Ivan Nemet, udruga Sindikat biciklista: "Gužve
postoje već danas. Staze se crtaju na pješačkim nogostupima , ne
izvode se izdvojeno. Neovisno radi li se o romobilistima na
biciklističkoj stazi, bicilistima...to je sve nekad bio prostor
koji se nepravedno oduzeo pješacima".
Vozači romobila nadaju se da će se u javnoj raspravi promijeniti
i brzina kretanja po nogostupu, jer ono što se predlaže nije
dovoljno za stabilnu vožnju.
"Većini romobila se gas tek aktivira na 5 km/h. Ja sam baš
isprobavao, evo kad se nogom odgurujem idem 8 do 10 na sat i to
je recimo brzina kojom se stabilno i sigurno može voziti romobil,
na 5 je već nezgodno održavati ravnotežu", dodaje Mirza
Botonjić.
No, iz policije tvrde da ni ta brzina od 5 kilometara na sat nije
fiksna, jer ako na nogustupu ili u pješačkoj zoni nema ljudi,
nitko im neće braniti i nešto bržu vožnju.