POSTOJE SAMO DVA KLJUČNA KRITERIJA: /

Evo kako impresionirati novog šefa

Image
Foto: AFP, Craig Barritt

Profesorica sa Harvard Business School Amy Cuddy već 15 godina proučava stjecanje prvog dojma.

19.1.2016.
11:50
AFP, Craig Barritt
VOYO logo

Cuddy kaže da prilikom upoznavanja ljudi traže odgovore na dva pitanja: "Mogu li vjerovati ovoj osobi?" i "Mogu li poštivati ovu osobu?". Jedno se odnosi na toplinu a drugo na kompetenciju. Idealno bi bilo kada bi druga osoba zaključila da imate oboje.

Ključno je povjerenje

Cuddy smatra da većina ljudi, posebno u poslovnom okruženju, vjeruje da je kompetencija važnija. Žele naime dokazati da su i sami pametni i dovoljno talentirani da se bave vašim poslom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Međutim, toplina, odnosno povjerenje je glavni faktor kako vas vrednuju:

"Za naše preživljavanje, iz perspektive evolucije, ključno je znati možemo li vjerovati drugoj strani", kaže Cuddy.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako je kompetencija visoko na listi poželjnih osobina, ono će se vrednovati tek kada je uspostavljeno povjerenje.

Ne treba pretjerivati

No, ne treba pretjerivati u pokazivanju svojih vještina i snage jer se to može obiti u glavu. Naime, mnogi profesionalci odbijaju pomoć kad im je potrebna ili se ne druže s kolegama.

Nadobudni tako neće dobiti poslovne ponude ili unapređenje kojima se nadaju jer ih nitko ne pozna i ne vjeruje im.

"Ako vam ne vjeruje osoba na koju želite utjecati, nećete daleko stići. Mogli bi čak postati sumnjivi jer pokušavate manipulirati. Samo topla, pouzdana osoba može izazvati divljenje. Tek nakon što se uspostavili povjerenje vaša snaga će drugima postati dar a ne prijetnja", zaključuje Cuddy.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo