Iako nikad ne možemo sa sigurnošću znati zbog čega nismo dobili posao nakon razgovora sa poslodavcem, nova studija bi mogla ponuditi neke moguće odgovore, prenosi Index.hr.
Prema novom istraživanju internet stranice The Ladders, koja se bavi spajanjem nezaposlenih i poslodavaca, koji provedu u proseku šest sekundi gledajući vaš CV, i zatim određuju da li se uklapate u njihov plan.
Za izradu njihove studije koristili su se tehnikom "eye trackinga", to jest praćenjem pokreta oka, na 30 poslodavaca tokom perioda od deset nedelja kako bi zabeležili i analizirali na čemu će se i koliko dugo netko zadržati pri prikupljanju informacija i donošenja odluke.
Za to kratko vreme koje će provesti proučavajući vaš CV, poslodavci će se skoncentrisati na vaše ime, trenutnu titulu i radno mesto, početak i kraj rada na njemu, prethodnu titulu i radno mjesto, početak i kraj rada na njemu i edukaciju, piše Business Insider.
Foto: The Ladders
Na dva priložena CV-a su pokazana mesta na kojima se pogled poslodavca najviše zadržava, a jasno je kako je desni posmatran temeljnije nego levi jer je jasnije sastavljen.
Uzme li se u obzir veoma kratko vreme u kojem trebate ostaviti dobar utisak na poslodavca, sa istraživanja poručuju da CV mora biti sastavljen jasno, smisleno i u vizualnoj hjerarhiji, i da nikako ne biste trebali dodavati bilo kakve nepotrebne elemente koji bi mogli odvlačiti pažnju.