Ljubaznost je njihovo drugo ime. Trgovci srdačno pozdravljaju, nude pomoć i nove proizvode. A koliko je kupcu važna kvaliteta usluge kada ide u šoping?
"Usluga je najvažnija! Recimo može mi se nešto dopasti, ali ako je usluga neljubazna ja ću se okrenuti i otići", smatra Zagrepčanka Ivanka. Antu iz Murskog Središća smeta kad negdje uđe, a nitko mu ne kaže 'Dobar dan' ili ga pozdravi.
"Ako želiš nešto kupiti i ako imaš poteškoće, naravno da ćeš ih pitati, ali kad uđeš u trgovinu, a nisi ništa vidio, a već te maltretiraju da li nešto trebam iako još ništa nisi uspio niti vidjeti", smatra Maja iz Zagreba.
Ipak, prema istraživanju tajnih kupaca, gotovo 80 posto posto ljudi voli da ih se pita za njihove želje i potrebe. Više od njih 70 posto očekuje osmijeh kada ih se pozdravi, a gotovo 100 posto ispitanika tvrdi kako im je važan pozdrav pri odlasku.
Od žvakaće gume, preko paste za zube do kozmetike - kupcima se obično nudi još jedan artikl na akciji.
"Ono što je iznenađujuće da im je bitno je da im se ponudi nekakav komplementarni ili dodatni proizvod. Gotovo 50 posto njih je reklo da voli kad im se ponudi nešto što ne obvezuje na kupnju, ali da budu informirani", kazala je Željka Bakmaz, direktorica Mystery Shopping agencije.
Ipak, neke im stvari uopće nisu bitne. Kada se prepuste šoping groznici, kupcima je svejedno hoće li ih trgovci pozvati da ponovno dođu. Uz to, tek nekolicinu zanima kako izgleda dućan u kojem troše novac.
A za one koji i to žele izbjeći, gotovo sve je on-line.