Kad biste vidjeli prijavu za posao copywritera koja je oduševila svijet, vjerojatno biste pomislili da se radi o početku nekog romana.
"Meni je mama uvijek govorila da sam njezino blago i neka ne dopustim nikome da me uvjeri da nisam i njegovo. Prosudite jesam li i vaše blago", piše na startu životopisa.
On je stigao na adresu tvrtke koja se bavi digitalnim marketingom i oduševio sve.
"Dok smo primali e-mail, istovremeno nam je dostava pokucala na vrata s malim paketom za nas. Dobili smo škrinjicu s blagom i hrpu dodatnih informacija", rekla je Milica Cetinić, client services director Jasno&Glasno.
Svaka stvarčica vodila ih je na legendu koja je otkrivala stvari o njemu. Među stotinama prijava, ukrao im je svu pozornost i pozvali su ga na razgovor. Ovo je dobar primjer životopisa, no, oni su rijetkost. Realnost je potpuno drukčija.
"U globalu su jako loši. Imaju dosta gramatičkih i pravopisnih pogrešaka", rekla je Manuela Šola, direktorica PR agencije Komunikacijski laboratorij.
Kroz Manueline ruke prođe oko 400 prijava za jedno radno mjesto. Bizarnih situacija ima svaki put, a najzanimljiviji kandidat uz svoju je molbu priložio - imovinsku karticu.
"Napisao što sve posjeduje. Ta razina posjedovanja je išla do bizarluka, npr. koju vrstu mobitela i fotoaparata posjeduje. Stvarno nisam mogla vjerovati, nas to ne zanima", dodala je Šola.
Poslodavce od viška glava itekako boli. Uz tekst, dojam mogu pokvariti i fotografije.
"Fotografija nije nužna, međutim ako ju osoba odluči staviti u životopis što može, mora biti prikladna poslovnom kontekstu. Znači ne koristiti fotografije s plaže, s nekakvih tuluma", izjavila je karijerna savjetnica Mojra Dautović.
"Profilne fotografije s Facebooka, nekakvi kućni selfieji ili cropane fotografije jer su iz nekog noćnog izlaska su potpuno neprimjerene", kaže Šola.
Životopis treba biti podijeljen u kategorije: osobni podaci, radno iskustvo, obrazovanje i specifične vještine. Pišite ga obrnuto kronološkim redom, u natuknicama, a ne kao sastavak te ne dulje od dvije stranice.
"Kad imate 20 godina radnog staža i već ste napravili nekakav korak u karijeri, nema potrebe navoditi aktivnosti iz srednje škole ili studentske poslove", savjetuje Manuela Šola.
Važno je i motivacijsko pismo u kojemu se ukratko treba predstaviti poslodavcu. Često ga ni nema, a ista molba šalje se na sva radna mjesta koja nekoga zanimaju.
"Primjerice, ljudi nam bez dobar dan i moje ime i prezime je... pošalju samo link na Linkedin profil", tvrdi Milica Cetinić.
Istaknite se sadržajem, a ne atraktivnom fotografijom ili šarenim fontovima. A ako želite brzo privući nečiju pozornost, Cetinić savjetuje da obratite pažnju i na sljedeće.
"Mislim da je danas već više manje jasno da svaki poslodavac pregledava društvene mreže svojih zaposlenika i kandidata za posao."
Stoga si dajte truda. Neka poslodavac vidi da ste životopis izradili samo za njega. Ako posao nemate, nemate što ni izgubiti. Pustite mašti na volju i uvjerite nekoga da ste baš vi njihovo blago.