Najnoviji podaci MUP-a pokazuju da se u Hrvatskoj automobili sve više kradu, a na meti lopova posebno su pojedine marke automobila.
Ukupan broj ukradenih vozila lani je porastao za 8,7 posto u odnosu na 2021., ali je dobro da su od četiri ukradena automobila, čak tri vraćena vlasnicima ili 74,5 posto. Na stranici Postanivozac.com objavili su kako se promijenio trend krađa te je s trona "skinut" Volkswagen. Sada se najviše kradu vozila francuskih proizvođača koji čine 24,6 posto od ukupnog broja ukradenih vozila u 2023. godini. Volkswagen je na drugom mjestu s udjelom 22,4 posto.
Treće i četvrto mjesto u odnosu na prethodne godine ostaju nepromijenjeni, a drže ih Opel s 10,1 posto i grupa talijanskih proizvođača (Fiat/Lancia/Alfa –Romeo) sa 7 posto u ukupnom broju ukradenih vozila u 2023. godini.
Evo poretka vozila koja se najviše kradu:
1. Renault/Peugeot/Citroen (24,6 %)
Posljednjih godina vidi se trend porasta krađa ovih vozila - u 2021. udio vozila francuskih proizvođača u ukupnom broju ukradenih vozila bio je 17,66 posto, u 2022. godini, 18 posto, a u 2023. godini 24,6 posto.
2. Volkswagen (22,4 posto)
Daleko najviše registriranih vozila u Hrvatskoj su vozila brenda Volkswagen, a vjerojatno je to i razlog što su godinama najpoželjniji brend kod kradljivaca jer se njihovi dijelovi izrazito lako i brzo prodaju.
Volkswagen je bio prvi na ovoj listi 2021. godine s 25,15 posto i 2022. godine s visokih 30 posto.
3. Opel (10,1 posto)
Opel kao njemački proizvođač automobila, po svim parametrima drži čvrstu sredinu pa se tako i na listi vozila koja se najviše kradu također našao u sredini.
4. Fiat/Lancia/Alfa –Romeo (6 posto)
Broj registriranih vozila u Hrvatskoj pokazuju kako su "Talijani" sve popularniji zbog čega već godinama slove kao brendovi koji se najviše kradu u Hrvatskoj. Baš poput Opela, u 2023. godini su vozila talijanskih proizvođača zadržala približno isti omjer u ukupnom broju ukradenih vozila.
5. Ostali brendovi (36,9 posto)
Pojedinačan udio u ukupnom broju ukradenih vozila svih ostalih brendova vozila je ispod 5 posto što ih čini nedovoljno značajnim da bi ih MUP promatrao kao zasebnu skupinu. Na listi se ne nalaze niti brendovi koji primarno proizvode više klase vozila poput Mercedesa, BMW-a i Audi-a.
POGLEDAJTE VIDEO Na meti lopova sve više bicikli. Stručnjak za RTL Danas otkrio kako spriječiti krađu