Umorni od sumornih naslova, zastrašujuće statistike i duboke nesigurnosti zbog pandemije kroronavirusa, mnogi ljudi u svijetu pokušavaju podići svoje raspoloženje tragajući samo za dobrim vijestima.
Posljednjih dana stranice specijalizirane za optimistične vijesti bilježe velik porast posjetitelja. Pretraživanje pojma "dobre vijesti" na Googleu je sada pet puta češće nego na početku godine.
Internetski časopis "The Good News Network", osnovan krajem prošlog stoljeća, utrostručio je promet u ožujku i sada ima 10 milijuna posjetitelja, rekao je njegov osnivač i urednik Geri Weis-Corbley.
"Ljudi nam šalju poveznice na pozitivne, nadahnjujuće stvari koje se događaju u njihovu susjedstvu, gradu ili državi i zato je puno dobrih vijesti koje se mogu podijeliti", kaže Weis-Corbley, koji je sličnome porastu interesa svjedočio nakon napada 11. rujna 2001. i globalne financijske krize prije nešto više od desetljeća.
I drugi mediji, poput Guardiana, Foxa, HuffPosta il Yahooa imaju stranice posvećene optimističnim vijestima.
CNN-ova stranica "The Good Stuff", pokrenuta prošle godine, od prošlog mjeseca ima 50 posto više pretplatnika, kazala je glasnogovornica mreže.
"Crnjaci se bolje prodaju"
"Naš urednički tim registrirao je sve veći interes za priče koje izazivaju osmijehe, o zadivljujućim otkrićima, junacima svakodnevice, poticajnim trenucima i divnim stvarima koje se zbivaju diljem svijeta", dodala je.
Stuart Soroka, profesor na Institutu za društvena istraživanja pri Sveučilištu Michigan, rekao je da su ljudi osuđeni na praćenje loših vijesti jer ih mogu prisiliti da promijene ponašanje.
No ipak tijekom krize češće traže i vijesti koje su najudaljenije od problema i zato se okreću pozitivnim pričama.
Ashley Muddiman, profesorica na Sveučilištu Kansas tvrdi da su pozitivne vijesti način koji im pomaže da se nose s teškim situacijama.
"Ljudi žele vidjeti rješenja i žele vidjeti kako se drugi ljudi trude pronaći rješenje umjesto da se svađaju. Takve su im vijesti privlačne".
Mnogi pokazuju znake umora zbog neprestanog priljeva depresivnih vijesti o zdravstvenoj krizi.
"Rekao bih da su mnogi od nas jednostavno uvučeni u konstantno negativne vijesti", kazao je Clarence Edwards, stanovnik američkog glavnog grada Washingtona.
"Mislim da mediji naglasak stavljaju na ono što se prodaje, a to su uglavnom 'crnjaci' i loše vijesti", dodao je.