Svemirski kanibalizam / Kakvo otkriće! Svemirski div u našem susjedstvu pojeo je nekoliko galaksija, na redu smo mi?!

Prema studiji objavljenoj u časopisu Nature, golema galaksija Andromeda tijekom povijesti doslovno je pojela nekoliko galaksija, a nova poslastica mogla bi joj biti i naša Mliječna staza.

5.10.2019.

Međunarodni tim astronoma s australskog sveučilišta došao je do zapanjujućeg otkrića. Naime, divovska galaksija Andromeda, inače susjeda naše Mliječne staze, uopće nije zainteresirana za dobrosusjedske odnose.

Kako piše Science Daily, radi se o izrazito nasilnoj galaksiji, koja je u proteklih nekoliko bilijuna godina već progutala par manjih susjednih galaksija, a njihove fosilne ostatke znanstvnici su pronašli u Andromedinom zvjezdanom pojasu.

Tim znanstvenika došao je do zaključka kako postoji opasnost da kanibalski nastrojena Andromeda proguta i našu galaksiju, no možemo odahnuti jer će do fatalnog sudara po njihovim procjenama doći tek za otprilike 4 milijarde godina.

Otvorena nova pitanja

"Znati s kakvim će se čudovištem naša galaksija suočiti u budućnosti bit će korisno u otkrivanju konačne sudbine Mliječne staze. Andromeda ima mnogo veći i kompleksniji zvjezdani halo od Mliječne staze, što ukazuje na to da je pojela već puno galaksija, možda i većih od sebe", objašnjava dr. Dougal Mackey, jedan od predvodnika ove studije objavljene u časopisu Nature.

Iako bi mogla ponuditi odgovore kako na drevne tajne svemira tako i na našu budućnost, ova studija otvara i nova pitanja i misterije za znanstvenike, prvenstveno - zašto Andromeda nemilosrdno proždire susjedne galaksije koje joj se nađu na putu.