Kada govorimo o društvenim mrežama, svi prvo pomislimo na Facebook. Jedan od razloga je vjerojatno i to što u Hrvatskoj ostale društvene mreže poput Twittera i Snapchata nisu baš zaživjele.
Osim, naravno, Instagrama - najpopularnije aplikacije za obradu fotografija i videa, koja korisnicima omogućuje da svoje doživljaje dijele s prijateljima.
Ova društvena mreža nastala je 2010. godine, a dvije godine kasnije otkupio ju je Facebook za milijardu dolara.
Prema zadnjim podatcima, Instagram koristi 800 milijuna korisnika, dok ih je svakodnevno aktivno 500 milijuna, a priče (storyje) objavljuje njih 300 milijuna.
Čak 32% korisnika cijelog interneta koristi Instagram. Iako je ova društvena mreža nastala u SAD-u, zanimljivo je što je čak 80% njezinih korisnika ustvari izvan SAD-a.
Prema podatcima koje je prikupila specijalizirana digitalna agencija Arbona, broj aktivnih korisnika u Hrvatskoj duplo je skočio proteklu godinu. Za usporedbu, u siječnju 2017. godine bilo je 390.000 korisnika, a već u svibnju iste godine 730.000. Danas ta brojka iznosi skoro milijun, tj. točnije 970.000.
Globalno, većina korisnika su ustvari žene (68%). Stoga ne čudi da žene čine 53% ukupnog broja Instagram korisnika u Hrvatskoj. Osim što žene prevladavaju u svim dobnim skupinama, najviše ga koriste osobe od 18-24 godina.
Split ima najviše Instagram korisnika (71.000), a slijedi ga Zagreb (67.000). Kada je riječ o županijama prednjači Zagrebačka županija s 253.000, dok je najslabija Požeško-slavonska sa 12.000 korisnika.
Globalno se svaki dan objavi oko 95 milijuna novih fotografija, a od nastanka do danas postavljeno je preko 40 milijardi.
Kada je Instagram prvi put uveo videozapise, u prva 24 sata 'uploadano' ih je pet milijuna.
Što se tiče hastagova, najpopularniji su #Love, #Instagood, #Me, #Cute, #Follow, a najpopularnija hrana je pizza, koju slijedi sushi. Ako vas je ikada zanimalo koliko zarađuju Instagram influenceri, mogu dobiti i do 100.000 dolara po sponzoriranoj objavi, piše agencija Omnicore.
Sve podatke o Instagramu u Hrvatskoj pogledajte u zanimljivoj
Arbonovoj infografici.