Prva je verzija bila plava i još ekskluzivnija od ovih. Lidlove tenisice i prije no što su došle u Hrvatsku napravile su opću pomamu, a sad je trend stigao i kod nas.
Navodno ih još ima u određenim trgovinama, no nestaju brzinom munje. Mnogima nije jasno što se to uopće događa i što je oko tih tenisica toliko privlačno. Tim smo povodom razgovarali s Ivanom Vedakom, DJ-em, glazbenim aktivistom i promotorom - kao i velikim zaljubljenikom i kolekcionarom tenisica.
"To je definitivno dobra tenisica. Jako su lagane, udobne. Džon je isto iznenađujuće dobar i u usporedbi s drugima na tržištu jako su udobne", kazuje Vedak. "Odgovorno tvrdim - za tu cijenu nema bolje obuće", dodaje. Objašnjava kako ni u outletima ne postoji takva udobnost za 129 kuna.
Kaže da svoje često nosi, a s obzirom da posjeduje prvu verziju koja se uopće nije prodavala u Hrvatskoj, ljudi ga često zaustavljaju i pitaju za njih. "Ej, jesu to Lidl tenisice? Pa di si ih uzeo", pitaju zainteresirani prijatelji i poznanici.
"Prva je verzija zanimljiva i zbog toga što su raritet. One su estetski bile puno bolje - model je sličan, ali boje su drugačije. One su bile u potpunosti Lidl - plavo, žuto, crvene i zato su još veća fora od ovih. Ove su okej, ali je prva verzija puno bolja jer na prvu odmah možeš reći: aha, to su Lidl tenisice. Nema zabune", objašnjava Vedak.
Zbog prve verzije Lidl tenisica, kaže naš sugovornik, digla se prašina i ovaj trend u Hrvatskoj samo je nastavak toga. "Prva je verzija izašla samo u UK i Irskoj, i kako je sneaker scena u UK-u najjača, tamo je to postiglo jako veliki uspjeh", prepričava.
Prvo su ih ljudi kupovali "ironično". Dizajnom su podsjećale na Balenciagu, odnosno pratile su trend većih, "chunky" tenisica.
"I onda je ekipa, umjesto da kupuje te Balenciage za 1500 funti, kupovala Lidl tenisice za 17 eura. Tako da je to bila nekakva kontrakultura, pljuska Balenciagi i dizajnerskim brendovima koji su ulazili u sneaker kulturu. Ja bih rekao da je to određen kontrapokret", govori Vedak.
Od 9 funti - do 1000 kuna. Na Njuškalu se za njih traže nevjerojatne cifre. Zanimalo nas je - hoće li Ivan svoje prodati?
"Ne, ne. Sve što kupim u svom broju i što želim nositi, ostavljam. Čak kupujem i u preprodaji, a te cijene znaju biti sulude, osobito za Nike Air Max i Jordan i neke kolaboracije, ali mislim da je to sasvim normalna stvar. Lidlove tenisice u pravilu nosim - i super su mi", kaže.
Dugo se bavi modom, odnosno "street fashionom" pa nam govori kako u "uličnoj modi" uopće nije bitno koliko nešto košta - da bi bilo dobro ili lijepo.
"Ja nosim i nešto skuplje brendove, ali to kombiniram s komadima koji su jeftiniji, koji su kupljeni u second-handovima. Za dobru kombinaciju nije bitno da košta milijun, nego da je sve dobro ukombinirano i da to ima smisla. A ova nova kultura koju sad klinci furaju je baš kontra toga - natrpaju na sebe čim više i čim veće logotipove, čim skuplje brendove i misle da dobro izgledaju. A izgledaju kao da su se obukli na placu", govori Vedak.
Komentari na tenisice su svakakvi. Njemu je, kaže, najsmješnije što se zgražaju ljudi koji tu kulturu ne razumiju, te ne razumiju odakle to uopće dolazi. "Mnogi kažu kao: 'Fuj, zašto bi ja to nosio? Zašto bi reklamirao Lidl?', a ne razumiju cijelu poantu i kako je taj Lidl ispao totalna kontrakultura. Nitko ne razmišlja o tome koliko je to napravio za Lidl i kako je od jednog brenda koji je jeftin i zapravo diskontni dućan postao hit. Vidio sam na društvenim mrežama da ljudi sada mijenjaju svoje skupe tenisice, Off White Jordanice i nose Lidl. Prilično smiješno", kaže.
Neki ljudi to možda nikada neće shvatiti - ali možda je baš u tome fora. "Mislim da je, i zato mi je to još i više zanimljivo", zaključuje naš sugovornik.