Ovo je ružna istina o tome kako ljudi koriste Facebook kada su loše volje

Znate li kako većina ljudi pokušava prevladati loše raspoloženje na Facebooku? Tako da traže prijatelje koji su čak lošije raspoloženi, pokazala je nova studija.

7.10.2014.
9:17
VOYO logo

"Općenito, većina nas traži pozitivu na stranicama društvenih mreža", kaže koautor studije dr. Benjamin Johnson, docent na Sveučilištu VU u Amsterdamu. "Ali, ako se osjećate ranjivo, vi ćete na Facebooku tražiti ljude koji su imali loš dan ili koji nisu toliko dobri u pozitivnom predstavljanju samih sebe, samo kako bi se vi bolje osjećali"".

Za potrebe studije, istraživači su rekli 168 studenata da su na testu prošli "strašno" ili "odlično" (bez obzira na to koliko su studenti zapravo bili uspješni na testu) kako bi te studente stavili u dobro ili loše raspoloženje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tada su studenti zamoljeni da provjerite lažnu stranicu za društveno umrežavanje SocialLink.

Studentima su pokazane razne profilne stranice na ovoj društvenoj mreži, a one su pak dizajnirane kako bi ljudi na profilima izgledali atraktivno ili neatraktivno (naznačeno na profilu simobolom srca) te uspješno ili neuspješno (naznačeno sa znakom dolara).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Dakle, jedini prava razlika između profila bili su rejtinzi uspjeha u karijeri i atraktivnosti, a to je bilo označeno znakovima dolara i srca", objasnio je Johnson.

Što su istraživači pronašli? Sveukupno, studenti su proveli najviše vremena na profilima ljudi koji su ocijenjeni kao uspješni i privlačni.

No, kada su istraživači usporedili studente koji su stavljeni u loše raspoloženje s onima koji su bili dobro raspoloženi, pronašli su da su loše raspoloženi studenti proveli više vremena na profilima manje atraktivnih i manje uspješnih ljudi.

"Ako vam je potreban poticaj u samopoštovanju, u tom slučaju idete gledati ljude kojima je gore nego vama", objasnila je koautorica studije dr. Silvia Knobloch-Westerwick, profesorica komunikacija na Ohio State University.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istraživanje je objavljeno u online izdanju posljednjeg broja znanstvenog časopisa Computers in Human Behavior.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo