Facebook uvodi nova pravila, možete li ih razumjeti?

Facebookova pravila privatnosti su poput vremena - ako vam se ne sviđaju, samo pričekajte malo i promijenit će se.

26.11.2014.
13:50
VOYO logo

Upravo objavljena nova pravila uključuju i novi interaktivni vodič nazvan "Privacy Basic" u pokušaju Facebooka da razjasni i pojednostavi svoje Uvjete pružanja usluge (Terms of Service) kako bi potaknuo ljude da ih više čitaju i razumiju.

Nova pravila bit će implementirana 1. siječnja 2015. godine, a Facebook je već dao pristup novim opcijama blogu Switch u sastavu Washington Posta koji ih je komentirao riječima: "Facebook je ponovno napisao svoju politiku privatnosti kako bi je ljudi mogli razumjeti", dočim Fortuneov tehnološki blog Tech ironično navodi: "Facebookova politika privatnosti je jasnija, ali ne i manje komplicirana":

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon prvih 559 riječi na svom službenom blogu gdje su najavljene ove promjene, Facebook piše: "Ništa se ne mijenja s tim promjenama" - samo vam želimo "pomoći da dobijete više iz Facebooka."

Nova politika je opisana u više od 9.000 riječi, no Consumer Affairs sažeo je ove promjene i dao im vlastitu perspektivu:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Otkrijte što se događa oko vas" -- (prijevod: vi ćete dobivati ciljane oglase koji su svjesni lokacije za restorane i ostale usluge u trenutku kad se nađete u njihovoj neposrednoj blizini)

"Učinite kupovinu ugodnijom" -- (postoje aplikacije pa tako možete kupovati stvari bez napuštanja Facebooka, čime se povećava mogućnost da ćete potrošiti svoj novac na Facebooku)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Shvatite kako koristimo podatke koje dobijemo" -- (sve za vašu dobrobit, naravno)

"Upoznajte kako obitelj Facebookovih tvrtki i aplikacija rade zajedno" -- (slikovito rečeno, Facebookova desna ruka ne zna što radi Facebookova lijeva ruka)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan od ciljeva je da se razjasni kako korisnici Facebooka mogu pristupiti aplikacijama Instagram i WhatsApp, u pomalo neiskrenom podsjetniku da je Facebook zapravo vlasnik tih brendova jer želi zapravo da ih svi usvoje.

Što se tiče uvijek kontroverznog pitanja oglašavanja, u kontekstu smanjenja "brandcastinga" na News Feedu, Facebook je objavio da svojim korisnicima od sada daje "više kontrole nad oglasima".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Facebook je također najavio da testira novu tipku za e-trgovinu - "Buy Now". "Na nekim tržištima testiramo 'Kupi' tipku koja pomaže ljudima da otkriju i kupe proizvode bez napuštanja Faceboka".

Ove promjene dolaze netom nakon što je Twitter lansirao Twitter Offers. Kako stoji na Twitterovom službenom blogu, riječ je o "novom načinu za oglašivače koji se žele povezati s korisnicima na Twitteru i pretvoriti ih u lojalne potrošače u njihovim trgovinama, na njihovim web stranicama i njihovim aplikacijama".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Twitter Offers omogućava oglašivačima da kreiraju promotivne kupone i dijele ih direktno sa sa svojim Twitter korisnicima. Ispod je primjer kako je kroz Twitter Offers promoviran Barista Bar u San Franciscu:

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo