7 stvari koje ne biste smjeli stavljati na Facebook

Prije nego objavite svoj komentar, video ili selfie na Facebooku (ili Twitteru, Instagramu, Tumblru....) zapitajte se uklapa li se to u jedan ili više kriterija navedenih dolje.

30.12.2014.
9:50
VOYO logo

1. To je dokaz za zločin koji ste počinili

Ne prođe ni dan a da se na internetu ne pojavi vijest o idiotskim lopovima koji su sami sebe slikali na ukradenim uređajima, računalima, iPhoneima, tabletima... Sjetite se da su iPhonei spojeni s iCloud servisom i ako to nije pomoglo Jennifer Lawrence da sačuva svoje obnažene fotografije, kakva nada vama preostaje? Pokušajte se suzdržati od objave takvih stvari koje bi mogle poslužiti kao dokaz da ste član bande, da gajite marihuanu kod kuće, da vozite više od dopuštene brzine, da pijete s maloljetnicima, da mučite životinje i sl.

2. To je govor mržnje

Facebook nije mjesto za ispoljavanje mržnje bez obzira na to koliko idiota ima pristup računalu. Sa svakim besmislenim, odvratnim komentarom o bijelcima i crncima, homoseksualcima, ženama, Romima i sl. sve će vas više vaših "prijatelja" tiho blokirati kako im se vaši postovi više ne bi pojavljivali u News feedu. Želite li da se jednoga dana zateknete kako pričate u prazno, gdje nikoga nema da vas sasluša? Je li to najgora moguća kazna na Facebooku?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

3. To sadrži osjetljive informacije koje je najbolje komunicirati osobno

Neke najave funkcioniraju savim dobro online. Evo nekoliko primjera za ovo: diplomirao, zaručen/a, oženjen/udana, beba upravo rođena, odlazak na godišnji odmor, novi posao (ako je vaš trenutni šef to već prije saznao, naravno), kupovina stana i sl. No, neke stvari je bolje komunicirati osobno kao primjerice iznenadnu smrt bliskog člana obitelji, detalje svoje brakorazvodne parnice, porazno mišljenje o vrtiću ili školi koju vam pohađa dijete i sl. Komentari o ovim stvarima su uvijek neprikladni u javnom prostoru kakav je Facebook - vi sigurno ne biste izašli na ulicu i glasno vikali o ovim stvarima, biste li?

4. To traži neprikladne "lajkove"

Brendovi i mediji su često puta gori u ovome od pojedinaca, ali ipak sjetite se da je bolje izbjeći dojam kako iskorištavate nečiju tragediju da biste dobili više pažnje i "klikova". Nije sve ni u "lajkovima". Vjerovali ili ne, emocionalna širina prosječne osoba proteže se ipak dalje od toga je li mišem kliknula na uzdignuti palac ili ne.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

5. To uključuje nekoga tko ne bi želio da se neke stvari javno objave

Drugi ljudi u vašoj blizini možda ne dijele s vama vaš nehajan stav o osobnoj privatnosti. Zapitajte se da li bi oni pristali da možda budu tagirani na nekoj fotografiji. Čak i prijateljsko grljenje može izgledati kao intimni zagrljaj i eksplodirati u nepotrebnu dramu.

6. To bi moglo dovesti do vašeg otkaza ili vas spriječiti u pronalaženju posla

Slično kao što se na razgovoru za posao ne bi pojavili pijani u donjoj majici s jointom u ustima i limenkom piva u ruci, jednako tako nemojte takve fotografije stavljati na Facebook gdje će biti dostupne vašim budućim poslodavcima. Jer pogodite što? Osoba koja vas zapošljava također je na Facebooku. Zbog toga ne bi bilo dobro da takva osoba uzme u obzir i vaše cuganje ili drogiranje prilikom odlučivanja hoće li vas zaposliti ili neće.

7. To je namjerno provokativno i glupo (tj, tinejdžerima je to zabavno).

Jedan slučaj ovdje je posebno zanimljiv. Riječ je o 14-godišnjaku iz Pennsylvanije koji je trenutačno suočen s kaznom zatvora u trajanju od dvije godine zbog toga što je oponašao oralni seks s kipom Isusa. Da je ovaj nesretni tinejdžer imao malo bolji smisao za humor, ne bi postao hrana za medijske hijene u kontekstu "rata protiv kršćanstva" kako se izrazio Fox News. Samo se stavite u papuče vaše bake i pomislite bi li ona odobrila to što radite. Ne? U tom slučaju izbrišite to ili pohranite na neko sigurnije mjesto od Faceboka. Na taj način možete te glupe fotografije pokazivati bliskom krugu prijatelja i zajedno se smijati umjesto da se cijelom svijetu morate ispričavate zbog njih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo