Korištenjem bilo kojeg od četiri do 12 piezoelektričnih senzora koji su zalijepljeni sa stražnje strane karoserije i spojeni na postojeću elektroničku infrastrukturu automobila, kao što je Park Distance Control, automobil postaje "svjestan dodira iz svoje okoline".
Posebni algoritam obrađuje električni signal koji dolazi od "vibracijske buke" s lima automobila, a tvrtka kaže da algoritam može shvatiti "gdje je nastala ogrebotina i koliko je ona intenzivna", odnosno je li riječ o maloj ili velikoj ogrebotini ili udubljenju te dolazi li od "tuče ili pada stabla".
Sustav čiji je puni naziv Intelligent Damage Detection System (IDDS) je dizajniran da radi s bilo kojim modernim materijalima od kojih se izrađuju karoserije automobila; od čelika i aluminija, preko karbonskih vlakana do termoplastike.
Kad je IDDS spojen s GPS-om u automobilu ili telematskim sustavom kao što je OnStar, možete ga podesiti da snima detalje o šteti koja se dogodila, a ako je uključen i sustav kamera u automobilu možete dobiti čak i fotografiju automobila koji pripada idiotu koji vam je nepažljivom vožnjom "u rikverc", upravo ostrugao vrata ili branik.
Vi - počinitelj štete i vaše osiguravajuće društvo - onda ćete u stvarnom vremenu dobiti sve informacije o tome što, gdje, kada i kako je šteta nastala.
Hella namjerava komercijalno ovaj sustav učiniti dostupnim do 2018. godine.