S pravom će se svaki Hrvat zainteresiran za kupnju novog vozila pitati može li, kada 1. srpnja napokon uđemo u EU, otići preko granice i povoljnije kupiti automobil.
To može napraviti i sada, a administrativno će lakše to moći napraviti kada postanemo članica EU. Ali, u suštini se ništa neće promijeniti i kupac neće proći jeftinije.
I sada, ali i kada uđemo u Europsku uniju, za svaki kupljeni novi automobil izvan Hrvatske, a koji se želi registrirati u Hrvatskoj, morat će se platiti PDV i trošarina Hrvatskoj. U praksi to znači da ako automobil kupite u Sloveniji ili bilo kojoj drugoj državi EU, imate pravo na odbitak njihova PDV-a i trošarina, a prilikom uvoza plaćate naš PDV i trošarine, piše Večernji list. Visinu trošarine na automobile i visinu PDV-a svaka članica određuje autonomno, pa su, razumije se, i davanja državi na automobile različita. Pa tako neke države - poput Njemačke, Češke, Slovačke, Bugarske, Švedske, Estonije i Velike Britanije - trošarina uopće nemaju.
I dalje ćemo biti skupi
S druge strane, Danska ima daleko najveće trošarine na automobile. Razlike su i u visini PDV-a, primjerice, u Njemačkoj iznosi 19 posto, u Sloveniji 20 posto, u Hrvatskoj je 25 posto, a najviši u EU ima Mađarska, čak 27 posto. I kad na snagu stupe nove hrvatske trošarine, automobili će u Sloveniji biti jeftiniji jer će Slovenci i dalje imati manje trošarine. Oni nemaju trošarine po vrijednosti već samo po ispuštanju CO2, a i PDV im je manji.
Pod uvjetom da osnovna cijena vozila u ove dvije države ostane ista, da naš PDV i dalje bude 25 posto, a trgovci ne povise svoje marže, isti će automobil u Hrvatskoj zbog obračuna novih trošarina pojeftiniti 11.000 kuna.