Automobil koji trenutno vozi hrvatskim cestama u prosjeku je star 10,87 godina. Pomlađivanje našeg voznog parka - koje je krenulo uzletom tržišta novih automobila, da bi rekordne 2008. dosegnulo 88.265 novih automobila - kriza je značajno usporila. Tržište je 2009. godine palo na 44.918 automobila, a ovogodišnja prodaja mogla bi biti na razini 1992. godine.
Prastari automobili na cestama - uz manje novca u državnom proračunu - znače i više tehnički neispravnih i nesigurnih automobila u prometu. Da to nije tek fraza svjedoče podaci Centra za vozila Hrvatske. Od ukupno 1.404.796 osobnih automobila koji su 2011. bili na redovnom tehničkom pregledu, najviše ih - čak 766.087 (54,53%) - ima deset i više godina. S udjelom od 25,73 posto slijedi 361.555 automobila starih dvije do pet godina. Šest do devet godina staro je 234.159 automobila u Hrvatskoj (16,66%).
Većina automobila će zaista biti skuplja!
Iako je Vlada s prijedlogom trošarina najavila pad cijena automobila, prvi izračuni izrađeni su na temelju malog broja modela, a zastupnici pojedinih marki automobila za Hrvatsku upozoravali su da modeli izabrani za primjer daju pogrešnu sliku budućih cijena.
Tvrdili su da će auti zapravo biti skuplji, te su temeljem prijedloga novih trošarina izračunali nove cijene za sve modele iz svoje ponude. Rezultati su i više nego poražavajući. Ne da neće pojeftiniti, već će velika većina automobila zapravo biti skuplja. Jeftiniji će biti modeli koje sada malo tko kupuje jer su nepovoljni ili tržištu nezanimljivi, piše Večernji list. Također, ta pojeftinjenja bit će neznatna u usporedbi s iznosima za koje će ostali modeli poskupjeti. Primjerice, Passat Trendline 1,4 sa 122 KS danas košta 182.723 kuna, a sutra će - usvoji li se prijedlog novih trošarina - stajati 197.175 kuna (14.453 kuna više). Isti bi automobil, ali sa 1,6 TDI agregatom sa 105 KS, sa 185.003 kuna pojeftinio na 184.688 kuna. Dakle, za tek 315 kuna.
Volkswagen je objavio i prognozu cijena drugih automobila u svojoj ponudi - Polo Trendline 1.2 poskupio bi za 2.228 kuna, Golf Trendline 1.4 za 9.908 kuna, a zanimljivo je kako i kako bi Touareg 4.2 TDI V8 poskupio za čak 137.303 kune, na čak 809 tisuća kuna!
Slično je stanje i kod drugih automobilskih marki, piše Večernjak.