Brave je preglednik otvorenog koda koji se ističe po tome što blokira reklame, a onda ih zamjenjuje svojim reklamama. Tvrtka koja stoji iza ovog projekta, Brave Software. najavila je kako će uzimati 15 posto ukupnog prihoda od reklama.
Zauzvrat će se pobrinuti da reklame koje oni odluče prikazivati ne budu toliko napadne kao one na drugim stranicama. Također, Brave neće koristiti "kolačiće" koji vas prate na internetu, već će za izbor reklama koje ćete gledati koristiti lokalni zapis povijesti surfanja.
Što se tiče ostatka prihoda, 55 posto odlazi izdavaču, a 15 posto agenciji koja je prodala oglas. Posljednjih 15 posto prihoda će, prema Eichovim riječima, biti vraćeno korisnicima, a oni će taj novac koristiti za plaćanja na njihovim omiljenim stranicama. Koliko god zanimljivo zvuči, još uvijek nisu objavljeni detalji o tome kako će to funkcionirati u praksi.
Brave je zasad privukao 2,5 milijuna dolara investicija, a Eich kaže kako je potrebno privući 7 milijuna korisnika prije nego se njegov sustav dokaže kao brz, siguran i pošten. Ako će sve ići prema planu, stabilna verzija Bravea biti će dostupna "kasnije ove godine".
Nema što, ideja o browseru koji vam plaća za surfanje je odlična. Ako je pritom preglednik brži i sigurniji od konkurencije, tim bolje! No, to treba objasniti oglašivačima...
Novi internetski preglednik je još uvijek u beta fazi, ali ga možete isprobati ovdje.