Pet opasnih znakova na autu koje ne smijete zanemariti!

Čudni zvukovi i mirisi koji dopiru u kabinu automobila nisu uvijek uzrokovani vanjskim uvjetima, gnojivom na polju ili radovima na gradilištu.

6.11.2012.
12:28
VOYO logo

Svi smo to radili – dok je crveno svjetlo na semaforu ili u prometnom čepu – sjedili u automobilu bez upaljenog radija i slušali. Upravo je od ključne važnosti za 'zdravlje' limenog ljubimca i stanje u novčaniku znati na vrijeme prepoznati alarmantne zvukove i mirise u automobilu. Donosimo nekoliko najozbiljnijih znakova problema s motorom automobila i vjerojatnih uzroka.

Svjetla upozorenja

Ukoliko automobil radi kako treba, lampice na upravljačkoj ploči će se pri pokretanju motora upaliti, te će se za nekoliko sekundi ugasiti. Kad se pri okretanju ključa upale sve lampice, to znači da automobil automatski 'provjerava' je li sve u redu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukoliko se određena lampica ne ugasi, to je loš znak. Koliko je situacija ozbiljna, ovisi o tome koja je lampica ostala upaljena. Spomenute lampice spojene su sa senzorima koji nadziru sve što se događa u automobilu, a najviše pozornosti treba obratiti na lampice za upozorenje o stanju ulja u motoru, o pritisku ulja te na lampicu koja pokazuje da treba provjeriti motor.

Upravo je ova posljednja potencijalno najopasnija jer može predstavljati niz ozbiljnih problema, no može se raditi i o banalnoj stvari, poput toga da niste do kraja zategnuli čep od goriva. U slučaju paljenja lampice motora, potrebno je čim prije doći do mehaničara koji će spojiti vaš auto na računalo i ustanoviti o čemu je riječ.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poskakivanje i 'gušenje' motora

Kad stojite na mjestu, vaš automobil trebao bi raditi mirno i 'glatko'. Tako bi se trebao ponašati i tijekom vožnje. Poskakivanje i gušenje znakovi su problema s radom motora.

Moguće je da se radi o istrošenim svjećicama, začepljenim dovodima goriva ili o lošem filtru za ulje. U tom slučaju ne želite se zaputiti u prometnu špicu i nastaviti voziti kao da se ništa ne događa. Trebate otići do mehaničara koji će popraviti kvar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Takve situacije mogu se izbjeći redovitim održavanjem automobila, poput zamjene ulja na vrijeme.

Glasni i čudni zvukovi

Ukoliko automobil ispušta čudne zvukove kakve do sada niste čuli, radi se o ozbiljnom problemu. Lupkanje i zveckanje primjerice mogu značiti probleme s cilindrima motora, što može dovesti do vrlo velike štete.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako čujete zvukove struganja (brušenja) u motoru prilikom paljenja, sustav za paljenje treba podesiti ili zamijeniti u potpunosti. Ukoliko isti zvuk čujete prilikom mijenjanja brzina, radi se o očitom kvaru na sustavu za promjenu brzina.

Ukoliko niste sigurni radi li se o navedenim zvukovima, dobro poslušajte rad motora i pokušajte ustanoviti otprilike iz kojeg dijela motora dopiru čudni zvukovi kako biste problem mogli što preciznije opisati mehaničaru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neugodni mirisi

Ukoliko u automobilu osjetite neuobičajene i neugodne mirise, moguće je da se radi o curenju ulja u motoru ili o kvaru na ispušnom sustavu, zbog kojeg opasni plinovi ulaze u unutrašnjost vozila. Ukoliko se doista radi o ispušnim plinovima, obavezno otvorite sve prozore prije nego se zaputite prema mehaničaru.

Miris spaljene gume može značiti da je došlo do oštećenja remenja na motoru, a moguće je i da gumena cijev koja prenosi važne tekućine dodiruje nešto što ne bi trebala, vjerojatno neki vrlo vrući dio motora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Važno je čim prije provjeriti o čemu se točno radi.

Dimni signali

Dim iz automobila može izlaziti iz stražnje ili prednje strane. U oba slučaja nije dobro. Ali boja dima iz ispušne cijevi pokazat će vam u čemu je problem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Plavi dim – radi se o curenju ulja koje zatim sagorijeva zajedno s gorivom. Dakako, u ovom slučaju možete uvijek nastaviti dodavati ulje u motor kako ne bi u potpunosti izgorjelo i kako biste izbjegli vrlo ozbiljan kvar, ali najpametniji potez je popravak dijela iz kojeg curi ulje.

Bijeli dim – vodena para ili antifriz se miješa s gorivom. I u ovom slučaju možete nastaviti dolijevati antifriz u sustav za rashlađivanje, ali je najpametnije odmah otići kod servisera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukoliko dim izlazi ispod poklopca motora automobila, to najčešće znači da ste ignorirali bijeli dim koji je izlazio iz ispušne cijevi, pa se sada motor pregrijao. Možda ste i provjeravali boju dima, ali ste zaboravili provjeriti i dodati tekućinu za rashlađivanje.

Provjeravajte redovito stanje svog limenog ljubimca!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo