ODJELO IPAK ČINI ČOVJEKA: /

Siva majica i hoodica Marka Zuckerberga suptilno prenose njegovu moć

Image
Foto: AFP

Odijelo ne čini čovjeka. Tko bi onda rekao da bi komad pamuka mogao postati prvorazredno političko-ekonomsko pitanje?

2.6.2015.
13:33
AFP
VOYO logo

Prošle godine, odgovarajući na pitanje tijekom konferencije Q & A, izvršni direktor i suosnivač Facebooka Mark Zuckerberg objasnio je zašto svaki dan nosi istu, sivu majicu.

"Stvarno želim očistiti svoj život kako bih donosio što je moguće manje odluka o bilo čemu izuzev o tome kako najbolje služiti ovoj zajednici", rekao je Zuckerberg, nakon što je pojasnio da on ima "više istih majica" koje mijenja, odnosno da nije uvijek u jednoj te istoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zuckerberg je dodao da čak i male odluke kao što su odabir što će odjenuti ili što će jesti za doručak mogu biti naporne i i trošiti energiju, a on ne želi gubiti vrijeme na to. "Ja sam jako sretan u tom položaju, gdje se probudim svaki dan i pomažem služiti više od milijardu ljudi. I osjećam se kao da ne radim svoj posao, ako sam potrošio bilo koju od svojih energija na stvari koje su glupe ili neozbiljne u mom životu ", rekao je tada.

Moć i odjeća

Prije dva tjedna Zuckerbergov modni ukus - kombinacija hoodice i traperica - opet je došao pod svjetla reflektora:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I ovoga puta Zuck je rekao da više voli usredotočiti svoje vrijeme i energiju na važne odluke, a ne na izbor odjeće.

Prije nego što odbacite Zuckerbergov ukus kao previše casual, zapravo njegov modni stil suptilno radi za njega jer prenosi njegovu moć na ostale ljude.

Image
Foto: AFP, LLUIS GENE

Tako barem tvrdi konzultantica Patsy Cisneros iz tvrtke Corporate Icon koja je za Inc Magazine izjavila: "Što su boje tamnije, vi se činite vjerodostojnim".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, Zuckerbergov izbor crne ili tamno sive hoodice i njegove sive majice prigušenih tonova pomaže mu da skrene pozornost s nevažnih stvari, pa se ljudi bolje fokusiraju na njegove poruke.

"Cijela stvar je u tome da se dublji tonovi približe gore blizu lica", kaže Cisneros, navodeći učinkovitost crne, sive i francuske plave. Svjetlije boje, s druge strane, su "isprane", a smeđu i bež držite dalje od sebe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, ona je također napomenula da je Zuckerberg iznimka i da su košulja i sako ključni jer "komuniciraju vašu spremnost da se prilagodite drugim poslovnim situacijama".

"Ipak, za stvaranje profesionalnog imidža, važno je da slijedite znakove koji dolaze iz postojeće poslovne kulture - čak i onda ako ste vi taj koji je kreirao tu kulturu", savjetuje ona.

Wall Street vs. Silicijska dolina

Već nekoliko godina svako malo ponavlja se ta priča o Zuckerbergovom odijevanju. Prvi put pravi skandal je izbio 2012. prilikom predstavljanja inicijalne javne ponude dionica (IPO) institucionalnim ulagačima, odnosno velikim fondovima i investicijskim bankama.

Zuckerbergov "roadshow" imao je za cilj pobuditi interes za dionice Facebooka, odnosno uvjeriti potencijalne investitore da se isplati uložiti u Facebook. No, već prvog dana Zuckerberg je užasnuo fond menadžere, bankare i bogate ulagače jer se pojavio u svojoj prepoznatljivoj običnoj sportskoj majici s kapuljačom, popularnoj hoodisci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zbog nenošenja odijela s kravatom na "roadshow" sastanke krenuli su zlobni komentari da "Zuckerberg ne shvaća ozbiljno Wall Street" i da ne "pokazuje poštovanje prema potencijalnim investitorima".

Neki su išli do krajnosti kao primjerice analitičar Michael Pachter iz tvrtke Wedbush Securities koji se javno na Bloomberg TV požalio na "Zuckerbergovo ruho". On je izjavio da takvo odijevanje govori o "nezrelosti", pa je otišao tako daleko ustvrdivši da bi "Facebooku bilo bolje bez Zuckerberga kao izvršnog direktora".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Činjenica je da na Wall Streetu odjeća još uvijek čini čovjeka, iako nošenje odijela nije dominantna kultura. U Silicijskoj dolini pak, nitko se ne brine o tome što nosite na sebi. Oni brinu samo o tome koliko dobro pišete svoj kod.

Image
Foto: AFP

Vremena se mijenjaju! Zbog nošenja traperica i majice 1972. godine bi vam odbili dati kredit u banci, a kamoli da takvi prezentirate nešto najvećim investitorima s Wall Streeta. Možemo stoga slobodno pretpostaviti da će se današnji tipovi koji se pojavljuju na Wall Streetu u odijelima, već oko 2020. godine početi pojavljivati odjeveni u traperice i majice s kapuljačom.

Zbog svog neformalnog odijevanja, uredništvo časopisa Esquire uvrstilo je Zuckerberga na popis "Celebrity Style Hall of Shame" jer "nosi uvijek istu, dosadnu odjeću"; izblijedjele traperice, Adidas natikače, sivu majicu i hoodicu. Mladog Zuckerberga nikada nisu previše pogađale takve kritike. Uostalom, da ste najmlađi milijarder na svijetu sigurno ni vi ne biste previše gubili živce zbog toga što ste se zbog svog casual odijevanja našli na meti modnih kritičara.

No, sada barem znamo da i u njegovoj odjeći ima nešto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: AFP

gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo