PewDiePie je osoba s najviše "pretplatnika" na YouTubeu, čak 45 milijuna njih, ukupno ima 12 milijardi pregleda, a ove je godine zbog toga svrstan i na listu najutjecajnijih ljudi na svijetu magazina Time!
Međutim, svi koji vole njegove recenzije igrica i druge videe zapravo su nasamareni, jer je PewDiePie uzimao novac da bi promovirao proizvode, iako se predstavljao kao nezavisni tvorac sadržaja na internetu.
Prema dogovoru koji je komisija objavila, PewDiePie i još nekolicina utjecajnih YouTube faca uzimali su ogromne sume novca da bi u pozitivnom svijetlu predstavljali proizvode Warner Brosa.
U dogovoru se navodi da najmanje jednom moraju spomenuti određenu igricu na svojim društvenim mrežama, da u videu ne smiju spominjati ništa što im se nije dopalo, kao ni bugove koje su pronašli igrajući.
U videu su morali napraviti i "jaki verbalni poziv na akciju", odnosno moralo su pozvati milijune svojih pretplatnika da kliknu na link, kupe igru, registriraju se i nauče je igrati.
Samo od kanala koji vodi PewDiePie, i ovog videa u kojem predstavlja igru Middle Earth: Shadow of Mordor, Warner je dobio 3,7 milijuna klikova na svoje proizvode, piše The Verge.
YouTube se već godinama smatra glavnim "vodičem" za kupovinu igrica, a milijuni ljudi svakog dana pregledaju gameplay recenzije gejmera kao što je PewDiePie da bi odlučili na koju igru će potrošiti novac i vrijeme.
"Korisnici imaju pravo znati pružaju li kreatori sadržaja vlastite ideje i komentare, ili ih nteko, zapravo, plaća da bi reklamirali proizvod. Tvrtke kao što je Waorner moraju biti iskrene prema potrošačima", navela je direktorica Ureda za zaštitu potrošača Savezne komisije za trgovinu.