'Mala, prljava tajna' o Googleovih 20% vremena

Jedna od najfamoznijih praksi u Googleovom odjelu za ljudske resurse (HR) možda zapravo ne postoji. Barem tako tvrdi šefica Yahooa Marissa Mayer.

14.1.2015.
12:59
VOYO logo

Od samih početaka Googlea sve do danas, mnogo puta smo mogli čuti za njihovu dobro znanu politiku prema zaposlenicima koja je poznata pod nazivom “20% radnog vremena”.

O čemu se radi? Zaposlenici Googlea mogu 20 posto svog radnog vremena utrošiti na svoje, osobne projekte po svom izboru. To je jedna petina radnog tjedna - cijeli dan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Navodno je puno velikih Googleovih proizvoda nastalo kao rezultat tih "20% radnog vremena". Jedan za koji ste svakako čuli je Gmail.

Politika "20% vremena" smatra se tako uspješnom u Googleu da su i neke druge kompanije u Silicijskoj dolini usvojle ovo pravilo. Jedna od njih je i LinkedIn.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, tih 20% vremena zapravo ne postoji u Googleu. Barem prema šefici Yahooa Marissi Mayer, koja je svojevremeno bila zaposlena u Googleu. Prema njoj, ovo je običan mit.

Mayer je najavila novu inicijativu nazvanu "CEO Challenge" - inicijativu u kojoj timovi koji dođu do neke fanatastične ideje novog proizvoda dobivaju bonuse od 250.000 dolara. Ipak, Mayer je upozorila Yahoove zaposlenike da ne rade na "CEO Challenge" proizvodima dok ne obave svoj redoviti posao.

"To je smiješno", rekla je ona. "Ljudi me pitaju otkada sam došla ovdje: Kada će Yahoo odobriti 20% vremena?".

"Moram vam reći malu, prljavu tajnu o Googleovih 20% vremena. To je zapravo 120% vremena."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ona je konačno otkrila da projekti u Googleu koji ulaze u 20% vremena nisu projekti na kojima možete raditi za vrijeme svog redovitog posla i to ukupno cijeli jedan dan svakog tjedna.

To su, prema njezinim riječima, "stvari koje možete raditi samo izvan redovitog posla".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zar zaista?!

Očekuje se odgovor iz Googlea.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo