Sustav, koji je nazvan ePoziv, funkcionirat će u cijeloj Europskoj uniji. Državna uprava za zaštitu i spašavanje koja je u Hrvatskoj zadužena za upravne i stručne poslove koji se odnose na uspostavu sustava zaštite i spašavanja građana, provela je simulacijsko-komunikacijsku vježbu "prvi ePoziv iz sudarenog vozila" kojom se ispitala ispravnost tehničkih sposobnosti sustava ePoziva i komunikacija službi zaduženih za spašavanje. Takav poziv, kažu u DUZS-u, omogućuje slanje podataka prema Centru 112 nakon sudara vozila.
Čim uređaj za ePoziv u vozilu u slučaju nesreće osjeti jači udarac, automatski upućuje hitni poziv 112 najbližem centru za hitne situacije i dojavljuje točno mjesto nesreće i ostale podatke. Isti se učinak može postići i ručno, pritiskanjem gumba, što je dobro u slučaju kada ste svjedok nesreće. Bez obzira je li poziv upućen automatski ili ručno, između vozila i hitnog centra se uz automatsku vezu podataka uspostavlja i glasovna veza. Na taj način osoba u vozilu koja je u stanju odgovarati na pitanja može pozivnom centru dati dodatne pojedinosti o nesreći.
U oko 1,15 milijuna prometnih nesreća 2009. godine život je izgubilo 35 000 ljudi, a 1,5 milijuna ih je bilo ozlijeđenih samo u europskoj cestovnoj mreži.
Izravno dobivanje informacije o nesreći i mjestu gdje se dogodila smanjuje vrijeme reagiranja na nju za 50% u ruralnim, odnosno 40% u gradskim sredinama. Očekuje se da će zahvaljujući tom dobitku na vremenu ePozivom biti moguće u Europi spasiti živote 2 500 ljudi godišnje te smanjiti ozbiljnost ozljeda desecima tisuća ljudi. ePozivom će ozlijeđeni biti prije zbrinuti čime će žrtve nesreće imati bolje izglede za oporavak. Što se ranije bude stizalo na mjesto nesreće, brže će se moći očistiti ceste, čime se smanjuje rizik od sekundarnih nesreća, vrijeme zagušenja prometa, potrošnja goriva te ispuštanje ugljičnog dioksida.
U teškim financijskim vremenima, ekonomski gubitci EU-a zbog prometnih nesreća iznose više od 160 milijardi eura godišnje. Opremanjem svih vozila sustavom za ePoziv godišnje bi se moglo uštedjeti i do 20 milijardi eura.
Projekt e-Poziva u Hrvatskoj provode DUZS, Ericsson Nikola Tesla i Hrvatski autoklub.