Na prvi pogled sve je u redu: više izlagača iz više zemalja, više svjetskih premijera nego na ranijim sajmovima gospodarskihvozila u Hannoveru. Brojna tehnološka rješenja su vrlo dojmljiva, primjerice kad se jedan divovski teretnjak parkira na predviđeno mjesto uz pomoć tablet-računala, piše Deutsche Welle.
Ali, odmah iza blještavih sajamskih štandova susreću se i problemi. Glavobolju ovoj branši ne zadaju samo političke odredbe kao što su one o dopuštenoj količini štetnih tvari u ispušnim plinovima, nego i svakodnevne vijesti iz kriznih područja diljem svijeta. Poslove osobito opterećuje sukob između Rusije i Ukrajine, među ostalim i zbog uvedenih sankcija.
"Osjećamo posljedice"
Matthias Wissmann, šef Saveza njemačke autoindustrije (VDA) ukazuje da je već i prije krize gospodarski razvitak u Rusiji bio slab. Sad uz to dolaze i posljedice krize, kaže Wissman za DW: "Mi to osjećamo. Hvala Bogu da nismo ovisni samo o tom tržištu. Kad bi slične krize nastale u drugim dijelovima svijeta, to bi nas pogodilo još teže. Unatoč tomu zabrinuti smo." Političke krize svjetskih razmjera uvijek se odražavaju na tržište. "A u slučaju Rusija/Ukrajina to je sigurno tako", kaže Wissmann.
No, problema ima i drugdje, a ne samo na istoku. I u drugim dijelovima svijeta proizvođači teških teretnjaka ili malih dostavnih vozila imaju poteškoća. Ipak, nešto optimističniji je Eckhard Schulz, šef sektora za namjenska vozila u Volkswagenu. Njegovo područje pokriva lakša transportna vozila, teške kamione Volkswagen je prebacio na kooperaciju MAN-Scania. "Ove godine zapravo odlično poslujemo. I vidimo da taj val možemo djelomice prenijeti i u sljedeću godinu." Ali, VW intenzivno prati tržišta kako bi mogao reagirati u pravom trenutku. Kao sad u Brazilu gdje se loše prodaje njegov pick-up Amarok, pa je proizvodnja tomu prilagođena.
Teretnjak budućnosti
Volkswagen nudi i dostavna vozila za gradsku vožnju na električni pogon. Oni su sigurno prihvatljiva alternativa za dostavljače pizza ili paketa. U Hannoveru se može vidjeti još puno zanimljivih vozila. Primjerice Daimlerov Future Truck (Teretnjak budućnosti) koji vozaču oduzima zadaću vožnje, što je, kako i ime kaže, vizija budućnosti. Ili divovskog teretnjaka koji natrag parkira na predviđeno mjesto. Vozač pritom stoji pored teretnjaka i upravlja uz pomoć tablet-računala.
To su razvili inženjeri automobilskoga kooperanta ZF iz Friedrichshafena. To je jedan od najvećih kooperanata automobilske industrije koji je upravo izazvao pozornost preuzimanjem jedne tvrtke u SAD-u vrijedne milijarde. Šef ZF-a Stefan Sommer kaže da su to morali učiniti kako bi ostali u vrhu. "Mi želimo ostati vodeći kooperant automobilske industrije, želimo ostati sposobni za taj sustav. A da bismo to mogli moramo pokriti veliki trend autonomnog ili asistiranog upravljanja vozilom. I oni žele u svim dijelovima svijeta istovremeno nuditi novu tehnologiju, kaže Sommer za DW. "To je moguće samo s veličinom i snagom i brojnim, kompetentnim suradnicima u cijelom svijetu."
To pokazuje u kojem smjeru se tehnologija razvija: ZF je dosad bio poznat po svojim sustavima prijenosa pogona i upravljanja. Sad žele sudjelovati u ponudi trendova budućnosti. A oni su i kod teretnih automobila: štedljivost i sigurna vožnja uz pomoć autopilota, umrežavanje, veća učinkovitost. Bučni teretnjaci koji blokiraju autoceste i jako zagađuju okoliš uskoro bi trebali pripadati prošlosti.