Gov.hr – novi portal Vlade RH

Hrvatska Vlada odlučila je slijediti primjer britanske vlade i pokrenuti portal putem kojega će građani lakše doći do informacija iz javne uprave i stupiti u kontakt s njenim tijelima – gov.hr.

11.3.2013.
11:23
VOYO logo

Kako Netokracija doznaje iz Vlade, ovime se nastoji povećati efikasnost u dostavljanju podataka te skratiti rokove za dobivanje pojedinih dokumenta, podataka i informacija. Time bi se umanjili troškovi rada javne uprave – očekivane uštede na godišnjoj razini procjenjuju se na čak 2 milijuna kuna. Naime, iz Vlade kažu kako se za održavanje internetskih stranica Vlade, portala mojauprava.hr i tijela državne uprave, godišnje u prosjeku izdvaja 2,8 milijuna kuna. Kako po javnoj nabavi izrada i održavanje vizualno-tehničkog rješenja za prvu godinu iznosi nešto manje od milijun kuna, po provedbi projekta ušteda bi bila 1,8 milijuna kuna.

Koje će sve informacije sadržavati gov.hr? Dakle, novi središnji državni portal, gov.hr trebao bi sadržavati informacije Vlade, ministarstava, državnih ureda, specifičnih upravnih organizacija (Porezna uprava, Carinska uprava, Policija), a povezat će se i sa sadržajima koji se nalaze na portalu mojauprava.hr. Cilj je da uloga i funkcija Vlade, tijela državne uprave i informacija javne uprave bude jednostavno i sistematično prezentirana, a i da se prema javnosti osigura lak protok informacija o provedbi politika i programa, donošenju odluka, provođenju zakona, upravljanju i nadziranju rada javne uprave.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tomislav Korman, voditelj Odjela za online komunikaciju Vlade Republike Hrvatske, navodi konkretan primjer što novi portal znači za građane:

"Prosječni korisnik interneta dobit će središnje internetsko mjesto za sistematizirani pristup svim informacijama iz javne uprave, odnosno vlasti u cijelosti. Zbog uniformnosti i mogućnosti selekcije, na jednom će mjestu moći pretraživati informacije o javnim uslugama i/ili pratiti političke aktivnosti, a ideja je jasnije prezentirati javne rasprave i motivirati građane da se uključe u donošenje odluka. Građani će mnogo jednostavnije moći pronaći podatke o promjeni osobnih dokumenata ili upisima u srednju školu, tako što će slijediti logiku ključnih riječi, podjele informacija po tipu i temama ili rezultate tražilice, a ne prekopavati dokumente zakopane u strukturi internetske stranice pogrešnog tijela državne uprave."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Javni natječaj već je objavljen! Za izradu središnjeg internet sjedišta provodi se javni natječaj, a projekt će biti financiran iz sredstava HAKOM-a. Korman objašnjava detalje:

"Javna nabava podijeljena je u dvije grupe – grupu za izradu vizualnog rješenja sustava (procijenjena vrijednost 190.000,00 HRK) i grupu za razvoj i uspostavu sustava za upravljanje sadržajem (procijenjena vrijednost 785.000,00 HRK). U natječaju se primjenjuje odabir najpovoljnije ponude temeljem kriterija najniže cijene. Uz samu natječajnu dokumentaciju pridodane su i strategijske smjernice koje opisuju projekt i ciljeve razvoja ovakvih rješenja, kao i način razvoja predložaka odnosno segmenata internetskog sjedišta".

Prva rješenja očekuju se nakon 90 dana, nakon čega će biti prezentirana građanima, a tek nakon godine dana cijeli će projekt dobiti svoj finalni oblik. U ovoj se fazi traži rješenje koje je prilagođeno za pregled i korištenje na svim uređajima, a za sada nije predviđen razvoj aplikacija za pametne telefone, iako se ne isključuje njihovo kreiranje u idućim fazama projekta.

Suradnja s britanskom vladom Na pitanje surađuje li se s britanskom vladom na projektu, Korman odgovara potvrdno:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Da, zahvaljujući Chrisu Freanu iz Britanske ambasade u Zagrebu, hrvatsku delegaciju iz Vlade, Ministarstva uprave, Ministarstva vanjskih i europskih poslova i predstavnike APIS-a u Londonu je ugostio tim njihova vladinog digitalnog ureda (Government Digital Service). Abby Peel, zadužena za međunarodnu suradnju, pobrinula se da razgovaramo sa stručnjacima koji komunikacijski, tehnički i dizajnerski razvijaju ideje kojima bi jasnije komunicirali rad vlasti i javne usluge. Iscrpnom razmjenom iskustva uočili smo i dosta sličnosti. U području digitalizacije informacija preko interneta pokazuju veliku otvorenost i spremnost da dijele ideje. S naše strane prezentirali smo rad vladinog Odjela za online komunikaciju. Slobodno možemo reći da smo ostvarili kvalitetan dijalog koji smatramo osnovom za danju suradnju. O našem radu redovito ih izvještavamo, a potpora s njihove strane ne izostaje. Također, moram spomenuti i Vladu Crne Gore koja je na svojim stranicama prepoznala uniformnost i sistematizaciju kao način u pristupu objave informacija."

Korman objašnjava zašto je odabrana adresa gov.hr – po uzoru na mnoge zemlje koje u domenama vlada i institucija povezanih s vladom i javnim uslugama koriste prepoznatljivu skraćenicu ‘gov’ (od ‘governmet’). Primjerice, Australija – australia.gov.au, Ujedinjeno Kraljevstvo – gov.uk, Singapur – gov.sg, Crna Gora – gov.me, Republika Srbija – srbija.gov.rs, Republika Slovenija – gov.si. No, dodaje da to ne znači da domena www.vlada.hr nestaje, ona postaje alias za spomenutu domenu, a Hrvatska dobiva internacionalno poznatu početnu točku. "Cilj je napraviti online servis koji će odgovarati navikama i potrebama građana, a dugoročno će postati prepoznatljiva odrednica Vlade RH", zaključio je Korman.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više:Netokracija.com

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo