Ilegalni taksisti su veliki problem u Kini. Oni rade bez taksi-licence s naštimanim ili lažnim taksimetrima, bez osiguranja i voze prilično nesigurne automobile s lažnim registracijskim tablicama.
Beskrupulozni "poduzetnici" boje svoje automobile u iste boje kao i legalne taksi-kompanije, međutim, barem u Hefeiu, takvoj praksi su stali na kraj. Kako izvještava web stranica Car News China, automobili su u potpunosti uništeni kako se više ne bi vratili na cestu.
Ipak, postoji i druga strana priče. Legalne taksi-kompanije su često u vlasništvu države, odnosno njima upravljaju provincijske ili lokalne vlasti. Vrlo je teško, ako ne i nemoguće, privatnoj kompaniji dobiti licencu jer vlasti očito žele zadržati monopol nad taksi-službom.
Osim toga, mušterije nisu tako nezadovoljne privatnim taksistima budući da su ti taksiji jeftiniji od legalnih te da, unatoč svemu, na cestama ipak nema dovoljno taksista.
U Zagrebu smo nedavno također imali sličnu situaciju, kad su na tržište stigle prve privatne taksi-kompanije, no umjesto vlasti i policije, taksisti su najčešće sami uzimali pravdu u svoje ruke u borbi protiv konkurencije.