Cijene rezervnih dijelova ruše sve rekorde

Dok prodaja novih vozila pada, cijene rezervnih dijelova lete u nebo. Inflacija i veći PDV opravdavaju poskupljenje od najviše 10 posto. A ostalo?

12.6.2012.
14:02
VOYO logo

Proizvođači automobila često se sa svakom novom generacijom vozila hvale kako su zahvaljujući novim materijalima i tehnologijama uspjeli smanjiti troškove održavanja automobila. Kako je onda moguće da su cijene pojedinih dijelova za vlasnike kompaktnih modela u posljednjih par godina narasle za više od 100 posto? Večernji list piše kako je došlo do "apsurdnih poskupljenja" koje je teško opravdati.

Kako je primjerice moguće da stražnji branik Ford Focusa poskupi s 2.290 na 4.716 kn? To je poskupljenje od nemalih 2.426 kuna ili u postocima izraženo - 106 posto! Osim toga, disk pločice su mu poskupjele za 72 posto, odnosno sa 510 na 878 kn.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slično je i s BMW-om. Godine 2007. branik za BMW-ovu Seriju 1 koštao je 1.707 kn. Danas košta 3.043 kn, što je rast od gotovo 80 posto.

Disk pločice za Toyotu Auris također su poskupjele 49 posto (sa 678 na 1.012 kn), iako postoje i neke pozitivne cjenovne promjene. Mazda 3 također je doživjela promjene, no njezin je stražnji branik sa 3.086 poskupio na 3.326 kn, što ulazi u okvire promjena zbog inflacije i PDV-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neka poskupljenja, poput primjerice disk pločica koje su potrošna roba i ne razlikuju se baš previše od modela do modela iste klase, teško je razumjeti. Jednako tako je i s branicima jer se tu ne radi o nekoj visokosofisticiranoj tehnologiji.

Nisu sve cijene rezervnih dijelova visoke, neke su očito i "apsurdne".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo