Pocetkom ozujka brzina ce se u sredistu Milana ograniciti na 30 km/h. Medu prvima se na taj potez odlucio Edinburgh, glavni grad Skotske, gdje se u cak 80 posto ulica ne smije voziti brze od 30 km/h, ukljucujuci cijelo srediste grada, pise Jutarnji.hr.
Istim smjerom krenuli su i u Parizu gdje se brzina u dijelovima grada ovoga ljeta takoder planira ograniciti na 30 km/h, a to planiraju provesti i u niz gradova diljem Spanjolske.
Ne, nije rijec o zabuni.
Preporuka je to organizacije European Transport Safety Council (ETSC), ali i same Europske komisije, koja planira prepoloviti broj stradalih na cestama do 2020., ali i potpuno iskorijeniti pogibije na cestama do 2050. godine. A to je, ne treba previse objasnjavati, iznimno ambiciozan plan.
Gdje se tu u pricu uklapa ogranicenje brzine od 30 km/h kakvo cemo, cini se, uskoro imati i u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku?
Posljedni izvjestaji, naime, govore da je Vision Zero, odnosno plan prometa bez poginulih, jos uvijek kilometrima daleko od stvarnosti. No, pritom pokazuju i da ga je najlakse provesti upravo u urbanim podrucjima. Pretpostavljate - ogranicenjem brzine na samo 30 km/h.
Hoce li to svima biti po volji? Sumnjamo. Neki ce, sigurni smo, cak primijetiti da se vozace vraca u davna vremena kad je zakon propisivao da ispred svakog auta mora hodati covjek i najavljivati dolazak opasnog cudovista na cetiri kotaca.
Moze li brze? Izgleda da u EU ne moze.
Ili, kako bi rekao Laki Topalovic; "Ne moze brze, jurimo 30!"