Berlin na elektricni pogon

Berlin zeli postati predvodnik u koristenju vozila na elektricni pogon. No zasad su ti planovi nedostizni, prije svega zbog nedostatka infrastrukture.

16.12.2014.
10:15
VOYO logo

„Berlin elektrizira“ – barem tako tvrde gradske vlasti u najnovijem propagandnom materijalu koji najavljuje pretvorbu Berlina u svjetsku metropolu ekoloskog transporta. Do 2020. „Upravo bi Berlin kao rastuca metropola mogao odigrati vaznu ulogu u uvodenju elektricnih vozila“, kaze za Deutsche Welle berlinska ministrica prometa Cornelia Yzer.

No jos uvijek ulicama Berlina i Njemacke vozi zanemariv broj automobila na elektricni pogon. Sredinom godine u Berlinu je bilo registrirano svega 1.350 vozila na elektricni pogon od toga svega stotinjak u voznom parku grada. Ukupno je u gradu registrirano 1,3 milijuna vozila. I unatoc ovoj maloj brojci, Berlin je, barem sto se Njemacke tice, daleko ispred ostalih gradova. Poduzetnik Knut Hechtfischer bi trebao raditi na pojacanju mreze punionica za elektricne automobile no zasad od grada nema „jasnih signala“. „Sve je pocelo jako bombasticno prije dvije godine ali je na tome i stalo“, kaze Hechtfischer. Jedino cega zasad ne nedostaje su ogledni projekti: 30 je vec pokrenuto, sprema ih se jos 50.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Elektricna mobilnost jos uvijek nepoznanica

Na prvom mjestu glavnih zadataka elktro-inicijative je da se elektrificiraju vozila gradskog prometa, kao i kod tvrtki koje iz logistickih razloga ovise o prometu. Razmislja se i o uvodenju besplatnog parkiranja za automobile na elektricni pogon. Po pitanju infrastrukture je postignut jedan mali uspjeh. Razni ponudaci elektricne energije su se dogovorili oko neke vrste „elektro roaminga“ gdje bi korisnici ubuduce mogli placati jedinstvenom karticom. U sredistu Berlina postoji i od grada financiran ured gdje gradani mogu na licu mjesta isprobati kako je voziti npr. moped na elektricni pogon.

Ulicne svjetiljke - punjaci

No dok medijska prezentacija projekta „Berlin, grad na elektricni pogon“ jos i uspijeva, tvrtke koje bi trebale sudjelovati u projektu poprilicno kasne sa zahtjevima za subvencije. Poduzetnik Hechtfisch krivnju baca na gradske vlasti koje, kako kaze, postavljaju „visoke birokratske prepreke“ sto uzrokuje odgadanja izgradnje infrastrukture. Cilj po kojem je vec ove godine diljem grada trebalo biti postavljeno 1.600 stanica s punjacima nece biti ostvaren niti do kraja 2015.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pritom bi jedna ideja koju je ponudila tvrtka Ubitricity mogla grad rijesiti skupe gradnje infrastrukture. Ova tvrtka je dosla na ideju kako da postojece stupove javne rasvjete prilagodi punjenju automobila. Time bi uz malo investicija grad dobio 227.000 stanica za punjenje elektricnih automobila. No gradskim vlastima se ova ideja cini presmionom jer dosad nije ispitana u javnoj upotrebi. Mnogi kriticari predlazu da bi stoga grad slogan „Berlin elektrizira“ trebalo promijeniti u „Berlin elektrizira, pomalo“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo