Konačna verzija prijedloga Zakona o posebnim porezima na motorna vozila, četvrta od početka ozbiljnije izrade 'križaljke' davanja u izmijenjenom obliku, koja bi se u praksi trebala početi primjenjivati od 1. srpnja 2013. godine, gotova je i sredinom siječnja bit će upućena u saborsku proceduru, piše Večernji list.
Dobra je vijest da je radna skupina zadužena za izradu tog prijedloga djelomično uvažila prigovore javnosti i hrvatskih zastupnika automobilskih marki. Konačan prijedlog zakona bitno je blaži od onoga koji je prezentirao ministar financija Slavko Linić.
Prođe li ovaj prijedlog propisanu saborsku proceduru, automobili s cijenom do 100.000 kuna i emisijama do 120 grama CO2 po kilometru, pojeftinit će nekoliko tisuća kuna. Automobili koji stoje od 100.000 do 150.000 kuna te emitiraju do 120 g CO2/km, stajat će otprilike jednako. Međutim, prilično će poskupjeti automobili s današnjom cijenom iznad 150.000 kuna i emisijama većima od 120 g CO2/km. Posebno će biti upečatljiv rast cijena za automobile s emisijama većima od 140 g CO2/km, što bi pojedine modele moglo posve 'izbrisati' s našeg tržišta jer će se za njih s bitno višom cijenom teško naći kupac.
Osim povika da će nove trošarine dovesti do bitno većih cijena većine automobila, na prethodni prijedlog automobilska industrija uložila je prigovor po još dvije osnove. Izjednačava se, naime, oporezivanje za nove i rabljene automobile, čime rabljeni postaju povoljniji, pa je za očekivati da će ih na cestama biti još više. Time će nam pak ukupni vozni park biti još stariji i nesigurniji. To nije promijenjeno ni u ovom, konačnom prijedlogu.
Druga stavka, koja je ostala unatoč prigovorima, ona je da trošarine ne bi trebalo obračunavati na cijenu na koju je već dodan PDV. Međutim, to ostaje jer takav način oporezivanja diktira Europa. Neophodan je jer će ulaskom Hrvatske u Europsku uniju naš kupac automobil moći kupiti i u nekoj drugoj zemlji, koja je u njegovu cijenu već 'ugradila' svoj PDV.