Online oglašavanje vraća se na stope predrecesijskog rasta
Organizacija IAB Europe, koja se sastoji od 27 nacionalnih IAB partnera širom Europe i preko 5.500 kompanija, objavila je peto izdanje izvještaja o tržištu online oglašavanja u Europi.
Izvještaj pokriva 25 europskih zemalja. I Hrvatska je konačno uključena među europska online tržišta posredstvom organizacije IAB Hrvatska, koja je službeni predstavnik IAB Europe. Glavni zaključak koji se nameće iz izvještaja je da je online oglašavanje ponovno počelo rasti i da se, štoviše, očekuje ubrzanje rasta, kako u Europi tako i u Hrvatskoj.
Na uzorku od 25 zemalja ukupno je online oglašavanje u 2010., u odnosu na recesijsku 2009. godinu, naraslo za 15,3%. Ukupna vrijednost tržišta online oglašavanja tako iznosi 17,7 milijardi eura.
Time se oglašavanje na internetu vraća na dvoznamenkaste stope rasta. Naime, 2008. zabilježen je rast od 20%, slijedila je 2009. godina s mizernim rastom od 4,5% zbog posljedica globalne krize i recesije, no rast 2010. ponovno se ubrzao za 15,3 posto.
U odnosu na ukupno oglašavanje u svim medijima, na oglašavanje na internetu u Europi troši se 18%. Online display oglašavanje pokazuje najveći rast – čak 21,3%, na 5,8 milijardi eura. Glavni poticaj za ovaj rast u
Ukupno gledano, od ovih 25 zemalja koje su uključene u izvještaj, prema rastu hrvatsko je tržište na 13. mjestu. Ispred nas je, primjerice, Slovenija, čije je tržište u istom razdoblju naraslo za 27,8%, a ispod nas su tržišta poput Francuske ili Slovačke, koja su se u zadnjih desetak godina razvijala puno brže od nas te su skoro u potpunosti sazrela, što je uzrok laganog usporavanja rasta, koji je u prošloj godini za Francusku iznosio 7,2 posto, a za Slovačku 10 posto.
Interactive Advertising Bureau (IAB) najveća je i najutjecajnija međunarodna organizacija za online biznis i digitalno oglašavanje. Njezin dio je i IAB Europe.
Zaključak ovog IAB-ovog izvještaja je da se online oglašivačko tržište konačno oporavlja, i to u svim područjima. IAB Europe predviđa nastavak i ubrzavanje ovog trenda, a to posebice vrijedi za tržišta koja još nisu sazrela i koja još imaju priliku za rast, kao što je hrvatsko tržište. Zbog toga u Europi, ali i u Hrvatskoj u narednom razdoblju možemo očekivati nastavak smanjivanja ulaganja u oglašavanje u tisku, na televiziji i radiju, te povećanje ulaganja u online oglašavanje.