Zahvaljujući posebnim naočalama Celala Gögera (42), više nećete imati takvih problema.
Göger, serviser mobilnih telefona iz turskoga grada Bismila, izumio je posebne naočale koje u interakciji s ekranom smatrfona omogućuju samo osobi koja ih nosi da vidi što se nalazi na ekranu. Izumitelj kaže kako je došao na ideju prije četiri mjeseca kada je, dok je u tramvaju provjeravao svoj e-mail, vidio kako brojni ljudi bulje u ekran njegovog telefona.
Zaštita privatnosti
Shvatio je kako se radi o ozbiljnom problemu s privatnosti, s kojim se sigurno i brojni drugi ljudi svakodnevno susreću. Zato se vratio u radionicu i počeo raditi na načinu kako da riješi ovaj problem.
Iskusan majstor, koji popravlja mobitele još od 1999., smislio je sustav koji pretvara ekran bilo kojeg telefona, tableta ili laptopa u potpuno bijelilo za svakoga tko gleda u njega, osim ako nose posebne naočale koje im omogućuju da vide što se stvarno nalazi na ekranu.
Točni detalji još uvjek nisu jasni, ali izgleda da je Göger programirao mali čip da 'oboji' ekran u bijelo te ga je instalirao u smartfon. Istovremeno je napravio i drugi čip koji se može montirati na bilo koje naočale te koji se spaja s čipom u telefonu preko Bluetootha, kako bi zaobišao bijeli ekran.
Izrazito jeftin
Najbolja stvar u vezi ovog izuma je da navodno košta samo oko 65 - 70 kuna, uključujući i Bluetooth sustav koji uključuje i isključuje mehanizam. Izumitelj tvrdi kako ovaj način zaštite privatnosti radi na svakom elektronskom displeju, čak i na TV setovima. Naprimjer, ako želite gledati neki program, ali ne želite da itko drugi vidi što gledate, samo stavite naočale, pritisnite gumb, a ekran će pobijeliti za sve osim vas.
Turski izumitelj kaže kako je prvo testirao učinkovitost svog sustava u kafiću, a ljudi su ga počeli piteti je li je u redu, jer su vidjeli čovjeka koji bulji u bijeli ekran. Tek nakon što im je posudio naočale shvatili su o kakvoj se genijalnoj ideji radi.
Celal Göger trenutačno radi na patentiranju svog izuma, nakon čega se namjerava fokusirati na masovnu proizvodnju. Ako uspije, cijena neće biti problem, a imamo osjećaj, niti potražnja.