Ovaj hibridni auto može se kretati na benzinski i električni
pogon. U mirovanju gasi motor, a kočenjem puni baterije. Troši
manje od 4 litre po kilometru.
"Kada usporedite takav auto s benzinskim motorom to je ušteda od
2 do 3 litre na 100 kilometara", izjavio je voditelj prodaje
hibridnih vozila IgorBarković.
Takva vozila osjetno su skuplja. Kako bi građane potAknuli da ih
kupuju i time smanje zagađenje, ministarstvo zaštite okoliša
raspisalo je natječaj za sufinanciranje i nabavu novih
električnih i hibridnih vozila. Za rasploživih 7 milijuna kuna
zaprimljeno je više od 150 zahtijeva.
"U 48 sati pristiglo je toliko zahtijeva da smo potrošili cijeli
planirani budžet za ovu godinu", kazao je ministar zaštite
okoliša MihaelZmajlović.
Zbog velikog interesa ministar najavljuje da će udvostručiti
sredstva - sa 7 na 14 milijuna kuna.
"Izmjenit ćemo poziv, dakle svi oni koji su i predali zahtjev, a
nisu ušli u okvire ovog planiranog budžeta moći će automatski
aplicirati i za ovaj rebalansirani iznos", dodaje
Zmajlović.
Za poticaje se mogu javiti građani i tvrtke, a visina ovisi o
vrsti vozila. Za električna do 70, hibridne 'plug in 50, a za
hibridna s emisijom do 100 g CO2 po kilometru - 30 tisuća
kuna.
"Jednostavno skinete s web stranice Fonda jednostavan obrazac,
donesete ponudu od svog trgovca automobilima i prelsiku osobne.
ne morate ni dolaziti u fond - pošaljite to poštom", poručuje
SvenMüller, direktor Fonda za
zaštitu okoliša.
Fond će iznos uplatiti mjesec dana od dostave potrebne
dokumentacije. Pojedinci vozilo ne smiju prodati godinu, a tvrtke
3 godine.
U sklopu projekta ELEN, HEP namjerava izgraditi punionice, poput
ove u garaži upravne zgrade, diljem Hrvatske. No sve očito
napreduje presporo u odnosu na interes. Iz HEP-a kažu - brže ne
može jer je riječ o javnom prostoru za koji treba niz dozvola. Uz
to:
"Predstavlja i dosta veliki problem i nedorečenost standarda
automobila što u ovom trenutku dosta usložnjava veća
investicijska ulaganja", smatra direktorica Sektora za strategiju
i korporativni razvoj HEP-a LjubicaCvenić.
Tako ispada da se za poticaje za električne aute isplati javiti
jedino u Koprivnici budući da je to jedini grad u kojem HEP za
sada planira izgraditi 5 punionica.
Automobilsko tržište u Hrvatskoj zbog recesije je godinama na izdisaju i broj prodanih vozila se do prije koji mjesec neprestano smanjivao. Zato veseli pomama do koje je došlo za električnim automobilima koje mnogi žele vidjeti u svojoj garaži.