Za razliku od konkurenata kojih je sve manje, Subaru WRX nije preinačeni kompakt već je potpuno iznova zacrtan i konstruiran automobile. Doslovno od prvog poteza perom. Pored toga, za razliku od prošlog modela koji je imao pet vrata, novi WRX STi ponovno dolazi kao sedan. Vanjskim dimenzijama je ostao gotovo jednak prethodniku dok je najviše profitirao međuosovinski razmak koji je povećan za 25 milimetara tako das u time poboljšani komfor i prostranost u unutrašnjosti, s naglaskom na više prostora za koljena putnika straga.
Novi dizajnerski smjer Subarua i ovdje je vidljiv, moderan i atraktivan automobil privlači poglede na cesti. Iznutra je dosta nalik modelu XV no uz brojne sportske elemente koji već na prvi pogled daju do znanja kako je ovo sve osim “običn” limuzine. Pozadina sportskih instrumenata je crvene boje, nova je i njihova grafika, kao i pokazivač tlaka turbopunjača. Naravno, tu sui neizostavna sportska sjedala, sportski upravljač i aluminijske papučice.
Motor je, u osnovi ostao isti kao i ranije, no poradilo se na dostupnosti okretnog momenta koji je sad na na raspolaganju u većem opsegu okretaja, od 2000 do 4000.
Četverocilindarski boxer s turbom obujma je 2457 ccm i razvija
300 KS pri 6000 okretaja, uz okretni moment od 407 Nm. U
kombinaciji sa sportskim šestostupanjskim ručnim mjenjačem za
sprint do “stotke” WRX-u trebaju 5,2 sekunde, uz najveću brzinu
od 255 km/h. Ako je to uopće bitan podatak za ovakav automobil,
proizvođač deklarira prosječnu potrošnju od 10,4 l/100 km.
No, sirova snaga je ovdje oplemenjena s brojnim dodatnim
sustavima kako bi se automobile podesio baš na onaj način koji
odgovara stilu ili želji vožnje.
Sustavu SI-Drive tako omogućuje tri različita načina. Prvi je „Intelligent“ (I) koji omogućava normalnu vožnju, drugi je Sport (S) koji pruža puno više snage i užitka, dok Sport Sharp (S#) izvlači iz motora automobila maksimum i pretvara ga u raketu na kotačima. Središnji diferencijal DCCD (Driver Control Center Differential) pruža potporu simetričnom pogonu na sve kotače. Uz prednji „Helical“ i stražnji „Torsen“ diferencijal može se konfigurirati način vožnje prebacujući elektromehaničkim putem dio okretnog momenta na prednju ili stražnju osovinu.
Dakle, vozač određuje hoće li mu prednji ili stražnji pogon biti dominantan, te od simetričnog pogona 50:50 varira do 41:59 posto. To se događa u ručnom modu, dok kod automatskog rada sustav sam ublažava posljedice prebrzog ulaska u zavoj i eventualno gubljenje kontrole nad vozilom, prebacujući dio okretnog momenta na osovinu koja se brže vrti. Radi što oštrije i brutalnije vožnje, sustavi za stabilnost vozila (VDC) i kontrolu trakcije (TSC) mogu se isključiti, ali samo djelomično jer u određenom trenutku elektronika preuzima kontrolu od vozača. Za bolje kočenje zadužene su Brembo kočnice.
Iz Subaru Italije, koja je uvoznik za Hrvatsku, najavljuju kako im je cilj do kraja ove godine na tržištu Italije, Slovenije, Hrvatske, Austrije, Češke i Grčke prodati 100 primjeraka WRX STI-ja. Cijena osnovnog modela WRX STI-ja kod nas je 458.890 kuna sa svim državnim davanjima koja nisu mala.