POMLAĐENA OBITELJ /

Vozili smo Renault Megane: Osvježenje stiglo u pravi čas

Image

Renault je još koncem ljeta na frankfurtskom sajmu automobila pokazao pomlađenu obitelj svog kompaktnog modela dajući joj dinamičniji izgled, veću privlačnost i novi vizualni identitet. Osvježeni Megane stigao je i u Hrvatsku.

20.1.2014.
7:20
VOYO logo

Redizajn je bio očekivan, s obzirom na šestogodišnji tržišni staž aktualnog modela ali i činjenicu kako je sva važnija konkurencija već predstavila svoju novu generaciju kompakta. Promjene na Meganeu nisu radikalne, no i ovaj umjereni redizajn vrlo je primjetan i efektan.

Novi identitet marke, uveden s Clijom i Capturom odmah je primjetan. Karavan, kupe i kompakt sada imaju novi odbojnik, novu masku hladnjaka i novi poklopac motornog prostora s uvećanim Renaultovim znakom na sjajnoj crnoj pozadini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nova su i elipsasta prednja svjetlima te dnevnim svjetlima koja se protežu uzduž vanjskih rubova odbojnika. 

Image

Identitet cijele linije ojačan je jednakim prednjim krajevima kompaktnog modela, karavana i kupea. No svaki je model zadržao vlastiti karakter.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako su nam rekli na predstavljanju, Renaultovi dizajneri su  htjeli da automobili dijele prednju masku, ali i zadrže posebnosti svakog od njih. S novim poklopcem motora i prednjom maskom, linija Mégane sačuvala je stilsku usklađenost bočnih i stražnjih dijelova. Oblikovanjem prednjeg kraja u skladu s novim identitetom marke Mégane je, usto, dobio izgled koji je posve usklađen s drugim vozilima marke. Kompaktni Mégane dobio je sjajne kromirano-crne zaštitne bočne letvice, a karavanski Mégane kromirane krovne nosače i okvire prozora.

U unutrašnjosti promjena gotovo i nema. Između prednjih sjedala se nalazi višesmjerna upravljačka ručica za kretanje sučeljem multimedijskog sustava Renault R-Link, koji se u njih počeo ugrađivati sredinom 2013. Izbornikom se upravlja preko 18-cm zaslona osjetljivog na dodir koji je jednostavan i intuitivan za upotrebu.

Image

Méganeova obitelj odsad je dostupna s automatskim mjenjačem s dvjema spojkama EDC uz motor TCe 130 (bez sustava Stop & Start). Inženjeri su prilagodili motor tako da prednabijanje djeluje brže i češće radi boljih performansa. Preinake su obuhvatile nadogradnju nadzornog softvera motora i prijenosa radi boljeg predviđanja ubrzanja i bržeg odziva.

Kad govorimo o dizelskim motorima, onda treba spomenuti novi generaciju nazvanu Energy. Snažniji motor iz ponude, Energy dCi 130, obujma 1598 cm iz kojeg razvija130 KS, najsnažniji je dizelski motor u svojoj klasi. Izdašan okretni moment, od kojeg je 80 % dostupno već pri 1500 o/min, isporučuje se u širokom rasponu okretaja i nudi vozaču neizmjeran užitak za upravljačem. Energy dCi 130 s lakoćom se vrti do 4500 o/min, što je znatno za dizelski motor, i pruža vozačke užitke ravne motoru većeg obujma. Razvijen na temelju motora koje Renault proizvodi za Formulu 1, dCi 130 spaja malu potrošnju goriva sa snažnim performansama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Motor Energy 1.5 dCi 110, prvi put predstavljen na modelu Mégane Kolekcija 2012, spoj je brojnih visokih tehnologija. Poboljšanja u odnosu na 1.5 dCi temelje se na građi s turbopunjačem; pojedinačno prilagođenim kutevima stošca raspršivanja, smanjenom trenju i drugim tehnologijama prenesenim iz motora Energy dCi 130.

Image

Energy dCi 110 smanjuje potrošnju goriva i ispuštanje CO, a okretni moment povećan je za 20 Nm na 260 Nm, dostupnih od 1750 o/min. Snaga ostaje ista – 110 KS pri 4000 o/min.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posebno poglavlje je potrošnja ovog motora. Prema službenim podacima, na otvorenoj cesti ona iznosi svega 3,5 litara, što uz rezervoar obujma 60 litara daje autonomiju od ravno 1700 km. Na našoj testnoj vožnji potrošnja je iznosila 4,0 litre što je i dalje vrlo vrlo skromno.

Na Starom kontinentu važna je i kvaliteta, gdje Megane već godinama polako, ali sigurno s francuskih automobila skida stigmu kvarljivosti. Prema nizu istraživanja koja su provela neovisne organizacije, Mégane III pripada najpouzdanijim automobilima u segmentu.

Dodajmo i kako se cijene benzinskih modela kreću od 112.900, dok dizeli stoje od 116.900 kn naviše.

Renault R-Link u sve više modela

Renault R-Link spona je između automobilskog svijeta i naših stilova života prožetih internetom. Objedinjuje sve multimedijske mogućnosti, uključujući navigaciju, radio, telefoniranje posredovanjem Bluetootha i audiotokove (audio streaming), kao i spajanje prenosivih uređaja. Nudi, usto, usluge koje se odnose na automobil i pristup internetskoj trgovini Renault R-Link Store koja nudi više od pedeset aplikacija (ovisno o tržištu).

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo