Velike ambicije / Vozili smo Peugeot 308

Image
Foto: peugeot

Postavljen na usavršenu platformu EMP2, novi Peugeotov kompakt ima znatno manju masu u odnosu na prethodnika dok se rekordno malom emisijom CO2 od 82 g/kmsvrstao na čelo svojeg tržišnog segmenta.

15.10.2013.
14:52
peugeot
VOYO logo

Novi Peugeot 308 pripada strateškom segmentu C, koji čini trećinu prodaje u Europi. Riječ je o dinamičnom i bespoštednom tržištu na kojem je hatchback i dalje najomiljeniji karoserijski oblik s udjelom od 43 %, daleko ispred SUV-a/CUV-a (Sports Utility Vehicle/Crossover Utility Vehicle) s 26 % i MPV-ova (Multi-Purpose Vehicles) s 16 %.

Kupci su uglavnom parovi, ne nužno s djecom. Vole takve automobile i jasno je da su svjesni razvoja tehnologije i okoliša. Vole vožnju i posebno ih zanimaju proizvodi visoke kvalitete. Druga generacija popularnog Francuza (Peugeot je zamrznuo označavanje pa će se ubuduće kompakti označavati s brojkom 308) ima kompaktne dimenzije i znatno smanjenu masu. Lakši za 140 kg u odnosu na prethodnika, najlakši je automobil u segmentu. Kako bi to postigli, konstruktori su kao polazište uzeli novu platformu EMP2, jer omogućuje smanjenje mase od 70-ak kg. Dodatnih je 70 kg ušteđeno optimiziranjem mase svakog dijela, pogotovo korištenjem aluminija i termoplastike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: peugeot

Kako bi pridobio nove kupce, tržišno je pozicioniran kao odlična i drukčija alternativa, a njegovo je konstruiranje bilo usredotočeno na četiri ključne teme: učinkovitost, dizajn, doživljaj u vožnji i kvaliteta.

Otmjen i dinamičan, ima dobro uravnotežene proporcije. Čiste linije koje prate konstrukciju stvaraju snažan izgled i savršenu ravnotežu između elegancije, sportskog duha i visoke kvalitete.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sprijeda, velika, središnje postavljena maska uokvirena kromom naglašava luksuznu eleganciju, dok se LED prednja svjetla (full LED) serijski ugrađuju na višim razinama opremljenosti.  Stražnja svjetla učvršćuju predodžbu o tehnološki naprednom, dinamičnom automobilu. Izgledom prate zakrivljeni motiv, a svjetleće diode iscrtavaju tri lavlje kandže marke Peugeot.

Image
Foto: peugeot

Nakon što smo se u modelu 208 prvi put susreli s i-Cockpitom, taj je u još fascinantnijem obliku ugrađen i u novi 308. Sastoji se od četiri povezana dijela: kompaktnog upravljača, instrumentne ploče u visini očiju kako bi vozač mogao lako očitavati informacije a da ne skida pogled s ceste, povišene središnje konzole i velikog, 9,7 inčnog dodirnog ekrana. Dojam da je riječ o pilotskoj kabini pojačavaju orijentacija svih elemenata prema vozaču i visoka središnja konzola, obilježje svojstveno automobilima višeg segmenta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gotovo potpuna odsutnost gumba zajedno s primjenom kvalitenih materijala, rezultirala je iznimnom čistoćom interijera. Gumb za glasnoću je čistog, tehnološkog dizajna i uokviren je bijelim svjetlom, kao da je riječ o Hi-Fi uređaju. Pokraj njega, iza duge, uske kromirane letvice ugrađen je CD-uređaj. Kromirani ukrasi uljepšavaju komande na središnjoj konzoli i prednjim vratima. Već od prvog pogleda, svi su ti ekskluzivni dijelovi, poput opcionalnih Denonovih zvučnika, oblikovani tako da se savršeno uklapaju.

Image
Foto: peugeot

Tkanine i materijali u putničkom prostoru također su vrlo visoke kvalitete. Od drugog stupnja opremljenosti upravljač je obložen kožom i ukrašen crnim lakiranim umecima i kromiranim umecima. Sjedala mogu biti presvučena tkaninom koja je kombinacija PVC-a i alkantare ili, uz doplatu, napom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tri su paketa opreme, bazni Access, srednji i najoptimalniji Active te Allure koji opremom i izgledom puca na kompaktni premium segment.

Prostranost putničkog prostora i osobito velikog prtljažnika u skladu su sa očekivanjima kupaca. Obujam prtljažnika od 470 litara, od čega odijeljeni pretinci ispod tepiha imaju 35 litara, također je najveći u klasi. Zbog niskoga utovarnog praga i širokog otvora, pristupačan je pravokutni prostor lako natovariti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: peugeot

Od samog početka ugrađivati će se benzinski i dizelski motori najnovije generacije. To su usavršeni trocilindarski benzinski motor, familija motora THP (proglašen međunarodnim motorom 2013.) i dizelski motori e-HDi. Raspon snage benzinskih motora je od 82 do 155 KS, a emisija CO kreće od 114 g/km. Dizelski motori imaju raspon snage od 92 do 115 KS i emisiju CO od 95 g/km.

Ti učinkoviti motori mogu se kombinirati s gumama iznimno malog otpora kotrljanja, razvijenima u ekskluzivnoj suradnji s Michelinom. Od proljeća 2014. Ponudu će proširiti  trocilindarski benzinski turbomotor (1,2-litreni e-THP), inačice BlueHDi s rekordno malom potrošnjom i emisijom (CO samo 82 g/km, potrošnja 3,1 l/km) i šesterostupanjski automatski mjenjači nove generacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Peugeot 308 u Hrvatskoj je upravo predstavljen, po početnoj cijeni od 116.025 kn s PDV-om.

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo