SAM VRH KLASE /

Vozili smo novu Toyotu Yaris: Više od redizajna

Image

Ravno mjesec dana nakon što smo vozili novi Aygo, Toyota je na zapadu Njemačke organizirala testne vožnje svog bestselera kojeg su temeljito doradili, vizualno i tehnički.

1.8.2014.
12:15
VOYO logo

Sjeverna Rajna-Vestfalija, s glavnim gradom Dusseldorfom najbogatija je i najmnogoljudnija pokrajina Njemačke. Glavni grad, Dusseldorf, smješten je na ušću rijeke Düssel u Rajnu i središte je njemačke modne industrije, oglašivačkih agencija i multinacionalnih korporacija, pogotovo onih s dalekog istoka. Znamenitosti grada su arhitektonske i prekrasna su kulisa za predstavljanje i fotografiranje jednog vizualno atraktivnog proizvoda poput novog Yarisa, pogotovo trodijelna stambena zgrada, djelo svjetski slavnog arhitekta Franka Gehryja.

A kad govorimo o Yarisu tad nas je čak i iznenadilo kako ovu promjenu nazivaju u Toyoti. Kažu da je riječ o manjim promjenama (minor changes) iako je automobil doslovno rastavljen do zadnjeg šarafa i nanovo posložen kako bi i dalje bio sam vrh klase.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Toyota Yaris

To je jasno već pri prvom susretu s automobilom. Prepoznatljivo dizajnirani prednji kraj u Toyotinom „keen Look“ stilu uvelike podsjeća na dosta veći Verso i tvori križnu strukturu. Ne tako ekstremno kao na Aygu ali dovoljno da bude prepoznat kao član nove generacije. Straga su redizajnirani branik i svjetla koja su sad u LED tehnologiji.

Iznutra je osnova ostala jednaka ali je zamjetan veliki kvalitativni korak naprijed. Materijali na prednjoj armaturi i vratima su sad vizualno i taktilno bolji i ugodniji, čak su neke kombinacije boja (pogotovo crvena) za Toyotu koju smo oduvijek percipirali kao konzervativnijeg proizvođača, ugodno i dobrodošlo iznenađenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Toyota Yaris

Razlika između paketa opreme dodatno je istaknuta većim brojem unutrašnjih kombinacija boja a i ovdje sad nalazimo mogućnost kombiniranja paketa opreme i različitih dizajnerskih paketa, Style i Lounge. Style je, kako mu i ime kaže više „šminkerski“ dok je Lounge orijentiran na one koji vole komfor i dodir luksuza.

Središnja konzola podignuta je za 23 mm kako bi se smanjila dužina ručice mjenjača za 30 mm, što osigurava bolju ergonomiju promjene brzina, a uz to je dodan i pretinac. Povećana je dijagonala dodirnog zaslona najnovijih Toyota Touch 2 multimedijskih sustava, sa 6,1 na 7 inča. Komfor je osjetno bolji dok jedine zamjerke u interijeru idu prema malom i nespretnom naslonu za ruke vozača i polugici žmigavaca koja je i dalje bez impulsnog režima rada.

Velike promjene su ostale nevidljive ali se u vožnji itekako osjete. Kao prvo, karoserija je postala kruća dodavanjem 36 točkastih varova, nove stražnje torzijske osovine i poprečne grede ispod prednje konzole. Kad smo već kod ovjesa spomenimo i nove opruge, amortizere i nove graničnike hoda kotača zbog čega je sad vožnja neravnim cestama i svakodnevna borba po trotoarima za auto i vozača dosta bezbolnija.

Image

Toyota Yaris

Ponudu motora čine četiri pogonske jedinice, svaka na svoj način posebno zanimljiva. Uvod u ponudu čini 1.0 litreni trocilindarski benzinac s VVTi tehnologijom i 69 KS. U odnosu na dosadašnju verziju poboljšana je toplinska iskoristivost a time i performanse, dok su smanjene vibracije, buka i emisija CO2 sa 110 na 99 g/km te na samo 95 g/km ako jer ugrađen sustav Stop & Start. Benzinski 1.33 s 99 i dizelski 1.4 motor s 90 KS podvrgnuti su sekundarnim modifikacijama s ciljem smanjenja buke i vibracija. Upareni su sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačima, čime je postignut idealni kompromis između performansi i potrošnje goriva. Veliki dio modelskog miksa Yarisa u zapadnoj Europi čini hibridna izvedenica i to čak jednu trećinu ukupne prodaje. Sad je prilagođen kako bi bio sukladan Euro 6 normi emisije, te se može pohvaliti još manjim ispustom CO2 od 75 g/km. Mjenjač je automatski, ugodan, s ipak prevelikom ručicom između sjedala (kod Aurisa i Priusa je to znatno elegantnije izvedeno).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U vožnji je Yaris ugodan, mehaničke promjene se osjete, pogotovo na testnoj ruti koja je vodila kroz sam centar Dusseldorfa ali i lokalnim cestama prema nizozemskoj granici. Nova kontrolna logika električkog servo sustava upravljanja iskorištava ovu krutost karoserije i unaprjeđenja ovjesa kako bi vozačima ponudio značajno bolji osjećaj upravljanja, odziv i preciznost, za više aktivnije iskustvo vožnje.

Novi Yaris već je na putu prema salonima u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Toyota Touch 2

Dio je standardne opreme od srednjeg paketa. Uz 7” dodirni zaslon u boji uključuje audio komande i Bluetooth sučelje za mobilne telefone s funkcijom reprodukcije glazbe, te USB priključak.

Toyota Touch 2 with Go sustav nudi i unaprijeđeni navigacijski sustav.

Image

Toyota Touch

Preko Toyota Online funkcije, nudi mogućnost spajanja na proširenu ponudu usluga, uključujući Toyota Real Time Traffic, uz podršku kompanije TomTom, Google Street View, Panoramio i Google Local Search – najveću i najpotpuniju bazu na svijetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo