NOVA GENERACIJA / Vozili smo novu Toyotu Corollu: Legenda živi

Image

Nova Corolla ima napredan, moderniji dizajn, veću prostranost, udobnost, praktičnost i jednostavnost korištenja. Pruža ekonomičnost bez premca, poboljšanu voznu dinamiku i napredne sigurnosne značajke.

31.8.2013.
14:27
VOYO logo

Pred nama je nova generacija najprodavanijeg automobila na svijetu. Tijekom 47 godina postojanja, od 1966., Corolla je proizvedena i prodana u 40 milijuna primjeraka. Uvođenjem nove, 11. Generacije, ovaj automobil postaje globalni brend, jer se sada proizvodi u 16 tvornica i prodaje u preko 150 zemalja širom svijeta.

Svakom novom generacijom, primjenjivala je nove koncepte i tehnologije, a za  Toyotu, Corolla je bio model lidera u procesu motorizacije Japana prema ostatku svijeta. Ipak, pred njom su sada još veći izazovi, jer neprekidan uspjeh zahtijeva pomno razmatranje uvijek novih, drugačijih zahtjeva i očekivanja kupaca iz različitih dijelova svijeta. Stoga  su analiza i praćenje reakcija kupaca bili sastavni dio razvoja nove Corolle. I u ovoj generaciji ova kotrljajuća legenda se oslanja na legendarnu kvalitetu, trajnost i pouzdanost ovog modela, uz znatno poboljšana kvalitete svakog aspekta dizajna i konstrukcije. Kako su nam rekli na prezentaciji povodom dolaska (n)ovog modela na hrvatsko tržište, ona i dalje predstavlja izvanrednu vrijednost za uložen novac na svakom tržištu, diljem svijeta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Što nam dakle donosi nova Corolla? Prije svega to je potpuno novi vanjski dizajn za sofisticiran, suvremen izgled (to u Toyoti nazivaju Keen Look), ali i potpuno novi dizajn interijera koji nudi putnicima okruženje vrhunske kvalitete. Uvelike je preslikan iz Aurisa a u odnosu na dosadašnji model krasi ga veća udobnost za putnike na stražnjoj klupi. Automobil je rastegnut na 462 cm, vodeći je u klasi sa 706 mm prostora za noge straga, a treba istaknuti i udobnija sjedala i povećan kapacitet prtljažnika koji sad mjeri 452 litre. Po trećini djeljiv naslon stražnje klupe koristan je kad treba prevesti veće predmete.

Poboljšan je položaj za upravljačem, ergonomiji nema zamjerke a  tu je i jednostavno, intuitivno upravljanje svim komandama i instrumentima. Kao i u Aurisu (ali i drugim Toyotama) i ovdje su postavljeni visoki standardi aktivne i pasivne sigurnosti, uz bolju zaštitu pješaka prilikom sudara. Svi modeli imaju ABS sustav nove generacije, sedam zračnih jastuka, nasloni za glavu koji štite od trzajne ozljede vrata te dječji zaštitni sustavi. Dostupni su sustavi kontrole proklizavanja (TRC) i stabilnosti vozila (VSC), dok modeli opremljeni VSC sustavom imaju moderniji sustav pomoći pri kretanju na uzbrdici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Motori imaju niže emisije i vodeću potrošnju goriva u klasi. Ponuda dostupna u hrvatskoj  se sastoji od: 1,4 litarskog D-4D turbodizel motora s 90 KS i 205 Nm i dva benzinska motora: 1,33 litrenog Dual VVT-i agregata (99 KS i 128 Nm), 1,6 litarskog motora s Valvematic sustavom (132 KS i 160 Nm. Motori su  upareni s ručnim mjenjačem sa šest brzina. Također, 1,4 D-4D agregat može se upariti s Toyotinim MultiMode automatiziranim ručnim mjenjačem, dok se 1,6 benzinac može opremiti novim Multimode S automatskim mjenjačem. Sad dostupan s 1,4 litarskim D-4D dizel motorom, Toyota Stop & Start sustav automatski gasi motor kada je vozilo zaustavljeno i time štedi gorivo.

Image
Image

Što se tiče voznih osobina, toj problematici su konstruktori pristupili s više strana. Automobil ima duži međuosovinski razmak, niže težište, sveukupno manju težinu i bolje aerodinamične performanse radi veće stabilnosti pri velikim brzinama. Sa svojim prethodnicima dijeli dokazani MacPherson prednji ovjes i torzijsku šipku straga. Znatne promjene na prednjem i stražnjem ovjesu povećavaju udobnost i agilnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dostupna je u već dobro nam poznatim paketima opreme Terra, Luna i Sol. Moderna tehnologija olakšava svakodnevno korištenje automobila. Ovisno o paketu opreme tu nalazimo „keyless“ sustav, dvozonski klima uređaj i pametni sustav pomoći pri parkiranju
Corolla ima najnoviju generaciju Toyota Touch pristupačne multimedije s dodirnim zaslonom i navigacijskim sustavom. Cijene za benzinski model kreću se od 121.200 kn a za turbodizel od 134.600 kuna naviše.

Toyota Auris TS

S novim modelom Touring Sports Auris dobiva i dugo očekivanu karavan verziju. Iako dijele  isti međuosovinski razmak od 2,600 mm, karavan je 285 mm duži od hatchback varijante , što je iskorišteno za  prtljažni prostor.  Kada su stražnja sjedala podignuta, prtljažnik je 1.115 mm dugačak i 1452 mm širok, što čini veliku zapreminu od 530 litara. Kada se preklope djeljiva stražnja sjedala prtljažni prostor  povećava se na maksimalnih 2047 mm dužine i 890 mm visine uz ukupnu zapreminu od 1658 litara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Dodatna prednost je u tome što je Auris Touring Sports  jedini karavan u C segmentu koji kupcima nudi 'Easy Flat' sustav, Toyotin način brzog preklapanja stražnjih sjedala jednim pokretom,  dvostruki pod prtljažnika, dvosmjerni rolo pokrov prtljažnog prostora, mrežu za prtljagu s namotavanjem, kuke za vrećice, aluminijske krovne šine, tri 12-voltne utičnice (uključujući jednu u prtljažniku), kao i dodatnu rasvjetu prtljažnika. I jedna velika novost, ovo je prvi karavan u segmentu s pravim hibridnim agregatom. Baterija je smještena ispod stražnjeg sjedala, ne zauzima dodatni prostor, pa nije bilo  kompromisa po pitanju obujma prtljažnika.

Osim hibridne verzije, Auris Touring Sports će biti dostupan s istim benzinskim i dizel motorima kao i Auris hatchback; 1,33 litarskim Dual VVT-i , 1,6 litarskim Valvematicom te poboljšanim 1,4 i 2,0 litarskim dizel motorima. Cijena se kreće od 124.200 kuna naviše, što je za 7.600 kuna viša nego kod identično opremljenog i motoriziranog hatchbacka, dok hibridna verzija stoji od 173.600 kuna naviše.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo