Peta u nizu / Vozili smo novu Opel Corsu

Image
Foto: Foto: GM Company

Peta generacija Corse nastavlja 32 godine dugu priču o uspjehu. Osim novog dizajna po uzoru na manjeg Adama krase je novo podvozje i tehnologije pogonskog sustava, vrhunske mogućnosti povezivanja i inovativni sustavi sigurnosti.

27.10.2014.
10:18
Foto: GM Company
VOYO logo

Kroz četiri modelske generacije koje se protežu kroz 32 godine Opel je prodao 12,4 milijuna Corsi, modela na koji svake godine otpada nešto više od četvrtine prodaje tvrtke a trenutno je broj četiri u segmentu malih automobila u Zapadnoj Europi. Trendovska peta generacija nudi novi stil prednjeg dijela koji se sastoji od elegantno oblikovanih svjetala s LED svjetlima za dnevnu vožnju u obliku krila i rešetkom trapezoidnog oblika na kojoj se nalazi kromirana prečka s Opelovim logotipom. Stražnji dio izgleda izduženo i sportski a automobil se i dalje nudi u obiteljskom peterovratnom i sportskom trovratnom izdanju.

Jednostavno dizajniran kokpit organiziran je uzduž izduženih vodoravnih linija koje pojačavaju dojam prostranosti. Središnje mjesto zauzima privlačan vozački kontrolni centar i ploča s instrumentima. Dodirni zaslon u boji dijagonale sedam inča opcionalnog informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink savršeno je smješten na središnjoj konzoli, između vozača i suvozača. Opelov nagrađivani informacijsko-multimedijski sustav nudi optimalne mogućnosti povezivanja. Kompatibilan je s Appleovim uređajima i onima sa sustavom Android te čini Corsu najbolje povezanim malim automobilom na tržištu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: GM Company

Najzanimljiviji motor u ponudi je novorazvijeni benzinski trocilindrični 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Dostupan je s dvije izlazne snage, 66 kW/90 KS ili 85 kW/115 KS, pri čemu su obje verzije već usklađene s emisijskim standardom Euro 6. Ponuda benzinskih motora sadrži još 1,2 i 1,4-litarske četverocilindrične motore. Nov je u ponudi 1,4-litarski turbo sa 74 kW/100 KS i 200 Nm okretnog momenta.

Ponudu dizela predstavljaju Euro 6 CDTI motori s 55 kW/75 KS i 70 kW/95 KS. Snažniji, s peterostupanjskim ručnim mjenjačem i sustavom za oporavak energije kočenja, može smanjiti emisije CO2 na 85 g/km i potrošnju goriva na 3,2 l/100 km.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: GM Company

Obje verzije 1.0 litrenog motora uparene su s posve novim kompaktnim šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. U Corsi je dostupan i novi šesterostupanjski automatski mjenjač kao i nova generacija automatiziranog mjenjača Easytronic 3.0 za koji je doplata svega 3.000 kuna.

Novo podvozje ne nasljeđuje niti jednu jedinu komponentu od trenutnog modela. Povećana je stabilnost prilikom pravocrtne i vožnje u zavojima zahvaljujući 5 mm sniženom težištu, robusnijem podokviru i novoj geometriji ovjesa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodajmo i kako nove karakteristike amortizera omogućuju bolju filtraciju gibanja uslijed nailaska na rupe i neravne cestovne podloge, čime se dobiva iznimna udobnost za jedan mali automobil. Nova geometrija upravljanja i kalibracija upravljačkog softvera pozitivno utječu na novi progresivni elektroservo koji sada ima precizniji odziv i poboljšava užitak u vožnji.

Image
Foto: GM Company

Nova Corsa u Hrvatskoj će stajati od 83.000 kuna, i to model s troja vrata i baznim motorom sa 70 KS. Opremu Selection čini električni paket, šest zračnih jastuka, ESP, hill holder, no bez klime. Očekuje se da će fokus kupcima biti na dva peterovratna modela s 1,4 litrenim benzincem od 90 KS. Verzija Selection Plus u odnosu na Selection ima još klima uređaj, radio CD s USB-om AUX-om i Bluetoothom te metalik boju za 95.000 kn. Drugi model u nastavno na prethodno spomenuti ima kožni upravljač s komandama radija, tempomat, putno računalo, te vizualne popularni Color Edition Plus paket s crnim alu naplacima, crnim krovom i retrovizorima, umecima u boji, aluminijskim papučicama i posebnim presvlakama. Takva Corsa stajat će od 101.000 kuna naviše.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nikad sigurnija

Tu je cijeli niz pomoćnih sustava namijenjenih vozaču, od kojih su mnoga bez konkurencije u toj klasi vozila, poput napredne pomoći prilikom parkiranja ili upozorenja na objekt u mrtvom kutu. Upozorenje u slučaju napuštanja trake, pomoć pri korištenju dugih svjetala, pokazatelj udaljenosti spram vozila ispred i upozorenje u slučaju mogućeg frontalnog sudara dodatno povećavaju sigurnost prilikom vožnje.

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo