SPORTSKI IZGLED / TEST: Vozili smo novi Seat Leon

Image
Foto: seat

Novi Leon prvi je model koji nosi redizajnirani SEAT logo, istaknut na prednjoj rešetki, pozadini i upravljaču. On predstavlja jednostavniji i sportski izgled uz preciznost i eleganciju španjolskog dizajna.

4.3.2013.
10:05
seat
VOYO logo

Osvježenje na našem portalu! Sve novosti iz svijeta limenih ljubimaca na četiri ili dva kotača, automobilima, elektromobilima ili hibridima... čitajte u našoj novoj rubrici AUTOMOTO. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Treća generacija Leona je pred nama, imali smo ga priliku upoznati na vožnjama održanim na cestama Moslavine. Leon je iznimno važan model za Seat jer od 1999. godine, kada je predstavljena prva generacija, do danas ih je prodano više od 1,2 milijuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nova generacija, s kojom smo se imali prilike upoznati u sklopu međunarodne novinarske prezentacije na jugu Španjolske, koristi vrhunsku tehnologiju, inovativnu platformu i visokoučinkovite štedljive agregate, a usto izgleda znatno ozbiljnije od prethodnika.

Dizajn automobila u potpunosti je izmijenjen, no zadržao je svoju poznatu sportsku dinamiku. Upotreba opcionalnih potpunih LED-prednjih svjetala je ovdje po prvi puta dostupna u segmentu kompaktnih vozila. S boka, neprekinuta "linea dinamica" proteže se prema stražnjem dijelu automobila, dok stražnja LED svjetla u obliku klina naglašavaju širinu automobila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: seat
Image
Foto: seat

Novi Leon dugačak je 4,26 metara, odnosno kraći je od prethodnika za pet centimetara. Usprkos tomu, međuosovinski razmak povećan mu je za šest centimetara, čime su osigurani kraći prevjesi i veća ponuda prostora u unutrašnjosti, naročito na stražnjim sjedalima. Zahvaljujući naprednim tehnikama konstrukcije i uporabi lakih materijala u proizvodnji karoserije, ukupna težina smanjena je za 90 kilograma. Kapacitet prtljažnika iznosi 380 litara, oko 40 litara više od prethodnog modela.

Dopadljiv vanjski dizajn novog Leona nastavlja se u unutrašnjosti, koja ima svjež i uredan izgled. Fini detalji poput velikih ventilacijskih otvora, kontrola za klima uređaj i trodimenzionalnih oblika dekorativnih elemenata naglašavaju eleganciju uz vrhunsku završnu obradu. Dobrom sveopćem dojmu pridonosi centralno smješten multimedijski display, dok su vozaču na raspolaganju brojni sustavi pomoći u vožnji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Motorizaciju novog Leona predstavlja serija snažnih i štedljivih TDI i TSI motora s obujmom raspona od 1,2 do dvije litre. Svi motori opremljeni su direktnim ubrizgavanjem i turbopunjačem, dizajnirani za manje unutrašnje trenje i brzo zagrijavanje. U usporedbi sa svojim prethodnicima, njihova potrošnja goriva smanjena je za 22 posto. Motor 1,6 TDI od 105 konjskih snaga i 250 Nm u "ecomotive" verziji sa "start/stop" sustavom troši svega 3,8 l/100km dizelskog goriva uz emisiju CO2 od 99 g/km, dok snažniji 2.0 TDI Ecomotive od 150 KS i 320 Nm u prosjeku potroši četiri litre. Ponuda dizelaša do lansiranja modela na svim europskim tržištima biti će pojačana agregatima 1,6 TDI od 90 KS i snažnim dvolitrašem od 184 KS i 380 Nm. 

Image
Foto: seat
Image
Foto: seat

Ponuda benzinaca starta s 1,2 TSI motorom u verzijama od 86 i 105 KS, slijedi 1,4 TSI od 122 KS i najsnažniji FR model - 1,8 TSI od 180 KS. Motori su upareni sa peterostupanjskim i šesterostupanjskim ručnim mjenjačima, a snažniji modeli, uključujući FR inačicu, dostupni su sa šesterostupanjskom i sedmerostupanjskom DSG (polu)automatikom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Automobil je razvijen na zajedničkoj MQB platformi Volkswagen koncerna. Prednji ovjes je McPherson s podokvirom, dok je straga opremljen ovjesom s torzijskom osovinom za motore do 150 KS. Najsnažnije varijante koriste konstrukciju s više spona koja bolje upravlja uzdužnim i poprečnim opterećenjima. Vozeći se lokalnim cestama, imali smo prilike uvjeriti se u iznimnu stabilnost Leona, ali i u uglađenost dizelskih i benzinskih motora. Osim što je napravljen izvrstan kompromis između voznih osobina i udobnosti na cestama slabije kvalitete, vrhunska zvučna izolacija kabine osigurava doista udobno putovanje na autocesti.

Napredak u tehnologiji vidljiv je i u pogledu sustava pomoći vozaču. Sustav za prepoznavanje umora prepoznaje kada vozač gubi koncentraciju i predlaže pauzu. Iza osvrtnog zrcala postavljena je napredna kamera koju koristi sustav dugog svjetla kako bi automatski mijenjao dugo i kratko svjetlo, ali i sustav kontrole smjera za pomoć pri zadržavanju voznog traka, koji lagano korigira elektromehanički servo upravljač kako bi spriječio vozača da prijeđe preko oznaka voznog traka. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tri ponuđene linije opreme su već poznatih naziva Reference, Style i FR. Osim toga, ponuđeno je puno opcija sigurnosti, udobnosti te sportskih opcija. U serijsku opremu već na osnovnom modelu ubrajamo zračnih jastuka, ESC (elektronska kontrola stabilnosti), tu su i električni podizači prednjih prozora, putno računalo s prikazom vanjske temperature, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, sjedalo vozača koje je moguće podesiti po visini, klima uređaj s ručnom regulacijom, radio uređaj Media System Touch s komandama na upravljaču, grijana osvrtna zrcala , rezervni kotač, djeljiva stražnja klupa kao i Isofix i  Top-Teather pričvršćivači za dječje sjedalice u stražnjem dijelu vozila.

Image
Foto: seat
Image
Foto: seat

Leon Style donosi 16 inčne lakometalne naplatke, tempomat, radio uređaj Media System Colour, Bluetooth vezu s mobitelom, automatski klima uređaj, prednja svjetla za maglu sa zakretnom funkcijom, kožni upravljač i XDS elektronsku kontrolu diferencijala. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sportska varijanta se tradicionalno naziva FR. Prepoznatljiv je po  17 inčnim lakometalnim naplatcima, sportskim branicima, specifičnim FR-voznim postrojem, zatamnjenim staklima u stražnjem dijelu, preklopivim vanjskim osvrtnim zrcalima i  LED-stražnjim svjetlima. U unutrašnjosti nudi aluminijske ulazne letvice, kožno sportsko kolo upravljača u FR dizajnu, sportska sjedala s lumbalnom potporom i ambijentalno svjetlo. Vozač može sam odlučiti o postavkama vozila koje su prilagođene određenoj situaciji u vožnji, "eco", "comfort" i "sport".

Cijene benzinskih modela se kreću od 117.519 kn koliko stoji bazni model, 1.2 TSI Reference dok bazni dizelski model 1.6 TDI Reference stoji 134.307 kn.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rubrika AUTOMOTO ponudit će svojim čitateljima svakodnevnu dozu svježih novosti iz svijeta automobilske industrije - priču o novim modelima ili konceptima, novitetima na tržištu ili vijestima bitnim za svakog ljubitelja brzine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo